Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nuförtiden så har jag förstått att en hög hand är bättre i allt jobb, men fy så svårt det var att komma ifrån ridskoleridningen.
Nuförtiden så har jag förstått att en hög hand är bättre i allt jobb, men fy så svårt det var att komma ifrån ridskoleridningen.
Tycker att man inte ser så mycket av den tredje killen - Hugo och riddarkillen (som f.ö. Påminner jäääättemycket om min bror när han var yngre) har man ju fått följa, men den tredje killen kommer jag ontr ens ihåg vad hans problem var?
Jag är så glad över Hugo's attityd - att han verkligen vill lära sig rida bättre och inte bara gasa runt och hoppa hem rosetter!
Också jätteglad för o se potters lilla ryttarinna bli så mycket tuffare efter att Hugo suttit upp - hon hoppade ju flera riktiga hinder - stort framsteg från när hon började gråta när hon skulle hoppa kryss med Markne.
Jag tycker det är jättetråkigt att Elin inte fick visa upp ett löst problem angående hennes häst som inte ville lämna flocken. Det var det problem jag var mest intresserad av men det visades knappt upp och någon lösning fick man inte se.
Sedan angående uppvisningen: Jag som gillar hoppning tycker ändå det var ett dumt format att använda för att visa upp problemlösningen för föräldrarna. Riddarkillen borde ha fått visa att han kan slå ned saker med svärd i galopp, Elin att hon kan rida bort från stallplanen utan protester osv. Jag tycker tyvärr denna säsong var en av de sämre.
Just angående Elin så är jag ganska tveksam om problemet var löst, i och med hur hästen reagerade på hoppuppvisningen. Det är ju samma mekanism i båda fallen (hästen vägrar lyda framåtdrivande hjälp). Jag undrar hur mycket de egentligen fick träna på det, det enda man såg var ju den gången när Tobbe lurade henne, och det gick bra för dem att rida från gården. Men jag kan inte se hur hon egentligen fick någon hjälp med hur hon skulle göra hemma när hästen fryser fast och inte vill gå.
I övrigt håller jag med om att hoppuppvisningen var fel avslutning.