Sv: Ponnyakuten 4
Håller med dig där. Att "visa vem som bestämmer" behöver inte nödvändigtvis betyda att man blir tuffare i hanteringen, det kan också vara att man helt enkelt är lugn och konsekvent och inte gör någon big deal av situationen. Tycker också att han skötte hela situationen mycket bra, men jag blev/blir sur för att man bara fick se det lilla klippet? Var väl bara 30 sek eller något sånt..
Jag tror man kan tolka det där på lite olika sätt. Att "visa vem som bestämmer" kan också och har antagligen med att göra att visa att man inte bryr sig om vad hästen gör. Alltså just att bara sitta oberört och ignorera försöken hästen gör för att komma undan ryttaren. Jag tycker ändå han hanterade situationen på ett bra sätt, blev inte arg eller liknande och stressade upp hästen som många gör, verkade inte klandra hästen för reaktionerna alls. Sen lät han ganska så nervös efter avramlingen men han blev nog ganska överrumplad.
Det är nog så jag vill tolka det.
Håller med dig där. Att "visa vem som bestämmer" behöver inte nödvändigtvis betyda att man blir tuffare i hanteringen, det kan också vara att man helt enkelt är lugn och konsekvent och inte gör någon big deal av situationen. Tycker också att han skötte hela situationen mycket bra, men jag blev/blir sur för att man bara fick se det lilla klippet? Var väl bara 30 sek eller något sånt..