Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi köpte en d-ponny till vår dotter. Hon var 12 år när hon fick ponnyn och var kanske 150 cm lång då. Hon växte alltså varesig i eller ur ponnyn. Jag tror att huvudsaken är att barnet känner sig trygg på ponnyn och att ponnyn är snäll och väluppfostrad snarare än storleken på ponny. Om barnet inte själv kan få ponnyn från stallplan så blir det inte roligt för barnet och små ponnys är inte lättare än stora ponnys avseende den biten.Jag tänkte bara kolla med er ponny mammor...
Vad rider era barn för ponnyer, och hur gamla är barnen?
Vilken storlek är det ponnysarna?
Alla tänker så olika, att de kan växa i sin ponny, eller att de får växa ur sin ponny etc..
En ponny på foder kanske skulle kunna vara en lämplig variant? Då vet även barnet att ponnyn bara är till låns och kanske känslomässigt lättare kan acceptera när hon växer ur ponnyn? Nu kanske det är jag som lägger in mina känslor mer i problemet än vad som är bäst ridmässigt för din dotter? Eftersom anledningen till att jag hellre köper "stor och snäll alternativt liten ponny på foder" är att jag personligen saknar "sälja häst-genen" annat än under absolut akuta omständigheter (som t ex. långvarig pengabrist eller så)ja, det är väl individen man ska se till, det håller jag med om.
Det jag tänker är väl mest om det blir för mycket ponny för henne..
Jag är så kluven över hur jag ska göra.
Jag vill ju att hon ska känna att hon klarar av det, vill inte sänka ner henne i skorna samtidigt som jag vet att hon växer så det knakar, och växer hon ur ponnyn så står jag med 2 b-ponnysar.
Hmmm... ja, då är kanske en d-ponny är bättre? Beror ju förstås vad huvudintresset är. Rida pyssla gosa och lite småtävlingar då och då, eller tävla inom högre klasser?Ja, det är ju det som jag allra helst vill, för som du säger, då är det ju "bara" att byta om några år.
MEN, tro mig, det finns ju inga b-ponnysar att låna! Jag har letat i över 1 månads tid nu, men nej, alla vill sälja dom.
Har även annons om att önskar låna men får inga napp....
Låter utmärkt tycker jag. Om inte döttrarna ränner iväg något alldeles förskräckligt så kommer de kunna ha hästen länge. Det blir ju i alla fall fram till den yngsta är uppåt 13-14 år i alla fall. Lite beroende på hur lång hon blir innan hon vuxit klartVad tror ni om welsh sek c? Ca 133-134 hög, snäll, MYCKET välhanterad...
Det är inte cob typen, så han är ganska nätt.