Ponny knivskuren i könsorganet

Sv: Ponny knivskuren i könsorganet

Är det verkligen konstaterat att det var någon som skurit med kniv denna gången nu då? Och inte en vass pinne som ponnyn kliat svansen mot eller annat? Bara så man vet säkert alltså. Är det så är det ju jättejobbigt..så trött på att höra om sånt här. Tyvärr så verkar det vara som så att medial uppmärksamhet föder fler såna här puckon..

Är det verkligen konstaterat att det var någon som skurit med kniv denna gången nu då? Och inte en vass pinne som ponnyn kliat svansen mot eller annat? Bara så man vet säkert alltså. Är det så är det ju jättejobbigt..så trött på att höra om sånt här. Tyvärr så verkar det vara som så att medial uppmärksamhet föder fler såna här puckon..

Ja tyvärr så får vissa sjuka människor "bra" ideer av andras dårskap. Tyvärr så är det inte första gången i denna region, vi har en idiot bor i Linköping som skär hästar och som ibland åker fast och får sitta några månader i fängelse sedan släpps han ut och fortsätter. Vi som bor i området är nog smått maniska när det gäller främlingar i hästhagarna. Känner en som fick sitt sto sönderskuren för två år sedan, hon var dräktig och klarade sig inte likssom stot på Ridskolan i Katrineholm för ca 1,5 år sedan som blev skuren men repade sig, så i just detta område är det nog "vår" hästsnittare som är i farten. Synd att ingen kunde kastrera honom och köra upp en pinne i arslet på han så han kunde ligga och förblöda i ngn hage precis som de stackars djuren han förstör....:devil: Ursäkta det råa tonfallet men jag blir så j_a förbannad över sjuka människor som njuter av att skada andra oavsett det är människor eller djur :mad:

håller med dig,å ena sidan vill man ju ha reda på vart/hur hästar har blivit drabbade,samtidigt som man blir nojjig att fler idioter ska läsa i media och få sjuka ideer:crazy:

eller om det är skador som inte orskats av människohand,fast man "tror" det.

Jag bor ju oxå vid linköping, men jag tror mina hästar är rätt så skyddade iomed att de är brevid en stor väg, som det åker folk på jämt, natt som dag.

Sedan springer det mkt folk på grusvägen med.

Jag blir så h*lvetes förbannad av sånt här! Sjuka jävlar.

Hade jag kommit på någon göra något sådant mot mina hästar, eller någon häst överhuvudtaget, så är det tveksamt om han hade rest sig något mer under detta jordelivet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen i Västra Götalands län beslutade under onsdagen att förlänga skyddsjakten på den varg som dödade en ponny och skadade...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under natten till måndagen dödades en minishetlandsponny av en varg. Även en annan ponny skadades i samband med händelsen. – Det är...
Svar
1
· Visningar
331
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har gått snart tre månader sedan Emelie Löfströms ponny hittades död i sin hage på Alnö i Sundsvall. Trots undersökning av hästen...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar