Ponny-fritids??

B

**BORTTAGEN**

Hej, undrar om någon driver eller känner någon som driver eller har barn på ett ponny-fritids? Hur tycker ni att det fungerar? Hur drivs det?
Funderar på att starta ett sådant för barn mellan 6-12 år med shettlands ponnyer. Efter skolan aktiviteter och lov aktiviteter.
Bra eller dålig ide? :idea:
Känner mig trött på jobbet och skulle vilja prova något nytt. Kom gärna med ideér.

Skulle tycka det vore kul om jag själv vore liten och som förälder skulle jag gladeligen skicka dit min dotter om hon ville. Det finns utanför Malmö men inget i själva staden så jag har ingen erfarenhet. Vet att det stod om ett i Uddevalla i Ridsport Special för ett antal nummer sedan.

Idén är väl bra om du har någon slags pedagogisk utbildning. Dock tror jag att det är svårt att få ekonomisk vinning i privat fritidsverksamhet, ersättningen per barn från kommunen är inte speciellt stor och eftersom maxtaxan finns så finns det ju ett "tak" på avgiften för varje barn.

Jag tror dessutom att du måste ha tillstånd från kommunen för att få starta upp en sådan verksamhet.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 456
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38