ponny championaten 2 gånger om året?

Behati

Trådstartare
Nu har jag blivit helt förvirrad!:p

Har en ungponny som jag hade tönkt att visa på championaten till nästa år. Var helt inne på att det var ett helt år kvar till nästa "visningstillfälle", men fick nu höra av en bekant att det är i vår OCKSÅ:confused:
Stämmer det?

Sv: ponny championaten 2 gånger om året?

Själva championatet är på hösten. Du måste kvala din ponny dit. Du kan börja att kvala ponnyn på våren. Det beror på hur gammal den är vilken typ av kval ponnyn ska göra. Är den tre år måste den gå ett tre-årstest. De flesta är redan på våren.

Så hur gammal är ponnyn?

aha då ramlar poletten ner lite tror jag;) fattade inget när personen började tjata om att hon inte visste om hon ville visa på våren eller hösten.:rofl:

Har faktiskt 3 stycken att välja på, men kommer bara behålla en som jag ska visa, så det blir antingen en 4 åring eller en 5 åring
Vad behövs det för att kvala? eller vilken sida kan jag hitta info på?

Dressyr:
5-åringar ska gå två LB på minst 60% (64% om det är en LB för unga ponnyer)
6-åringar ska gå två LA på minst 60% (64% om det är en LA för unga ponnyer)

Hoppning:
5-åringar, två i LB felfria grundomgångar
6-åringar, två LA felfria grundomgångar

Kvalkort ska medföras och fyllas i på tävlingsplatsen, går ej att komma på det i efterhand och få tillgodoräkna sig en tävling.
Man har åtta försök (alltså åtta starter att uppnå detta resltat).

Länk till årets proposition finns här, där finns den mesta infon du behöver:
http://www.hallandshast.nu/Proposition%20Championat%20kval2008.pdf

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 770
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 898
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka