Polydaktyli

TinyWiny

Trådstartare
Hur stor är risken att en katt med delad tå, alltså väldigt lindrig polydaktyli får problem? Det är alltså så "lite" att man måste titta väldigt nära för att ens se att ena framtån är delad. Hon är kastrerad så ingen avel utan min fråga är vad jag behöver tänka på för hennes egen del. Det jag har hittat är risker med att klon växer fel och problem med inre organ men hur stor är risken för problem när det är så liten missbildning? Är det ens i relation till hur stor missbildningen är? Hon har i dagsläget inga problem av det och är gissningsvis mellan 1-2 år gammal. Rör sig helt normalt, klättrar utan problem.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 891
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka