Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni behöver se över era matvanor. 2021 behöver man inte äta pölsa. Lika lite som barkbröd. Det finns vettig mat![]()
Nej men 2022 kommer det nog ett uppsving, om vi nu ska bli lite bättre på att ta vara på mat osv.Ni behöver se över era matvanor. 2021 behöver man inte äta pölsa. Lika lite som barkbröd. Det finns vettig mat![]()
Ska jag börja spara barken på brasveden menar du?Nej men 2022 kommer det nog ett uppsving, om vi nu ska bli lite bättre på att ta vara på mat osv.
Man vågar inte undra om det går att köra en halvmesyr på båda? Dvs först koka den lite extra och sedan steka denKan dock efter en timmes (oväntat intensiv) vederläggan göra någon slags dementi:
avsikten var aldrig att koka om pölsan i ymningt med vatten. Bara att värma den i en kastrull. Utan smör. Men med vatten (mängd ospecificerad). För att den inte ska brännas.
Sagt av en person som lagar mat i stekpanna HELT utan stekyta, vägrar gjutjärn och äter kokt ägg med rinnande både gula och vita (någon slags membran av koagulat räcker tydligen för att signifikans för kokmånen).
Jag lever samman med en högst älskvärd person, men alltså... handlaget i köket... skiljer ju en del.
Lika roligt varje gång det uppkommer märkligheter. Efter en 15 år är jag fortfarande fortsatt förvånad på regelbunden basis...![]()
Ska jag börja spara barken på brasveden menar du?![]()
Det är inte yttre barken som används, utan den gröna "färska" barken innanför.Ska jag börja spara barken på brasveden menar du?![]()
Där går väl ändå gränsen. Koka pölsa?!
Alltid tänkt att gränsen för pölsa går vid Dalälven.Gränsen går väl ändå vid PÖLSA ÖVER HUVUDTAGET?!
![]()
Alltid tänkt att gränsen för pölsa går vid Dalälven.
Slutade äta kött (och inälvor..) i tidiga tonåren, så länge sedan jag åt det nu.
Stämmer nog! Den sträckte sig aldrig ner till mig. Pytt i panna, makaronilåda, tjockpannkaka, falukorv i ugn mm. käkade jag som barn. Pölsa trodde jag mat åt på Emil i Lönnebergas tid, tillsammans med grisfötter och blodpalt.
Låt mig gissa! Hmm.. Lönneberga?Du vet vars "Emil i Lönneberga" utspelar sig, va?
Edit: En hint finns i namnet![]()