pollenallergi

ameo

Trådstartare
Moderator
Man man, på goda grunder, misstänker att ett barn är allergiskt mot pollen - hur stort/litet tycker Ni att barnet kan vara för att det ska kännas okej att medicinera med receptfria läkemedel utan att ha gått till läkaren först?

Sv: pollenallergi

Så gammal som det står på medicinen du tänker använda. Alltså, står det att den är från 12 år så skulle jag gå till läkaren om barnet var yngre.

Jag hade dock kollat med apotekspersonal och rådfrågat dem om det fanns något lämpligt. Ofta underskattar vi apotekspersonalen, i Sverige har vi otroligt kunnig apotekspersonal. :bow:

Alltså, grejen är att jag själv lever med ordentlig pollenallergi sedan många år, så jag har rätt bra koll själv på vilka preparat som fungerar till vad.

(trevligt att du har förtroende för apotekspersonalen, för övrigt - jag studerar själv för att bli en sådan... :D men har inte kommit så långt än)

Efter att ha tillbringat en del tid i Tyskland så har jag vett nog att uppskatta vår svenska apotekspersonal. :)

Om du vet vad för preparat som fungerar skulle jag ge det utan att blinka, förutsatt att åldern/vikten är OK i bibacksedeln.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30