Pollenallergi hos hund

Huggorm

Trådstartare
Jag läser att hundar ofta får klåda av pollenallergi, men det har inte min hund. Däremot har hon varit ovanligt trött och energilös de sista veckorna, och har lite mera ögongojs än normalt. Det är exakt vad jag också har, och får av gräspollen varje år. Trötthet samt lite irriterade luftvägar och ögon. Kan det vara så att hunden har pollenallergi trots att hon inte har någon klåda? Funderar på om det kan vara något speciellt sorts gräs som finns här som påverkar oss båda på samma sätt.

Misstänker att min ena hund reagerar på på vissa pollen. Han blir irriterad i ögonen (blir geggig och kliar med sporrarna på frambenen) men ingen annanstans. Inget som är diagnostiserat och kan hanteras ganska lätt med att spola ögonen med smörjade droppar när han blir irriterad. Ev. Blir besvären värre av att han har lite större/utstående ögon än vad som nog är optimalt. Han blir inte tröttare än vanligt I samband med detta.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 709
Senast: Sandora
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 710
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 172
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka