Polis får behålla jobb efter misshandel pga otrohet.

Ja, han har ju verkligen alla rätt. Får reda på att hustrun varit otrogen så istället för att prata med henne så ringer han upp älskaren och klappar till frun när barnen ser det så de verkligen lär sig hur vuxen kommunikation ska fungera.
Heja! :up:

*obs, sarkasm*

Ja det är nog tyvärr säkrast att du förtydligar. Garanterat finns det inte så få som faktiskt tycker att han gjort rätt... :cautious:

Stackarn blev ju faktiskt provocerad. :banghead:

Lyssnade häromdagen på en person som anförde att misshandel inom ett äktenskap inte är rättsväsendets ärende. Det är en sak mellan man, kvinna och Gud.
Är detta applicerbart inom andra områden också månntro? Om jag rånar hen är det en sak mellan mig och stålarna, om inte Gud personligen lägger sig i..:angel:

Folk alltså! :meh:

Jag är inte förvånad.

Förbannad, ja, trött på all sexism som genomsyrar samhället, ja, förvånad, nej inte ett dugg.

Jag tycker det är piiip pip piiip piiiiip och piiip piiiiiiiip piiip piiiiiiiiiip!!!
Ungefär så låter det censurerat....

Det är den här typen av domar som får en att totalt tappa tilltron till det så kallade rättsväsendet, det tycks ju fungera som ett dåligt skämt! Särskilt när män utsätter kvinnor för våld eller när en polis står åtalad tenderar det uppenbarligen att skita sig med "rättvisan", och det här fallet innehöll ju båda komponenterna...

Rättsfallet som de hänvisar till måste vara från 1750-talet eller något.

89 verkar det som. Vet inte vad man ska säga, den stackars mannen verkar också ha blivit orimligt provocerad av sin kvinna - och så kom det någon fegis och räddade livet på henne dessutom. Folk alltså. :cautious:

Något mindre sarkastisk kan jag väl säga att ja, jag tror att vi har gått framåt sedan 80-talet. Men det verkar som vissa gärna vill dra oss bakåt igen.

Jo, det görs massor av tester. Men det slinker igenom en och annan (eller flera), som inte borde fått chansen.
Då behöver ju systemet ses över.
Det är tydligt att det inte finns någon tanke alls att ändra på "systemet" när dom låter honom fortsätta som polis.

Testerna utformas och bedöms väl av andra MedelåldersVitaMän med tillhörande unken människosyn. Då är det inte så konstigt att de glatt tar in fler gelikar.

/Migo
som tappat tron på systemet. Igen.
Ja, jag blir helt matt när jag läser om hur det går till.
Vad är det för människor som dömer i domstolar egentligen?
Att det finns ett svin i denna händelse, är en sak...men alla människor runtomkring, det förstår jag bara inte.
Han borde dömas för vad han gjorde mot sina barn också. Dom såg på när han slog.
Jag mår fysiskt illa när jag tänker på det.

Jo, det görs massor av tester. Men det slinker igenom en och annan (eller flera), som inte borde fått chansen.
Jag tror inte att sånt här har så mycket med lämplighetstester att göra. Jag tror mer det beror på synen på kvinnomisshandel. Det anses inte så "viktigt", eller rättare sagt, det anses gå att förklara. Som i det här fallet, man förstår att han blev provocerad eftersom han fått veta att hon varit otrogen, och eftersom hon tog älskarens parti genom att uppmana honom lägga på luren. Man förstår mannen.

Jag tror inte att sånt här har så mycket med lämplighetstester att göra. Jag tror mer det beror på synen på kvinnomisshandel. Det anses inte så "viktigt", eller rättare sagt, det anses gå att förklara. Som i det här fallet, man förstår att han blev provocerad eftersom han fått veta att hon varit otrogen, och eftersom hon tog älskarens parti genom att uppmana honom lägga på luren. Man förstår mannen.

Nej, det har jag inte på något vis antytt heller. Jag svarade bara på Lampans fråga...

Min åsikt i själva frågan är hur som att det är sjukt att snubben får ett lindrigare straff för att hon ska ha provocerat honom, oavsett om han är polis eller ej.
Sen tycker jag att det faktum att han är just polis borde ses som allt annat än förmildrande, snarare skulle det ses som allvarligare.

Helt sjukt, men läser man på Flashback är det flertalet som stöder domen. Flashback är väl å andra sidan inte direkt känt för sunda värderingar heller. Lite lösryckta citat:

"Hoppas mannen slänger ut ludret och ser till att få ensam vårdnad om barnen. En sådan kvinna är inte lämplig att uppfostra barn."

"Men bara så där så tycker jag själva att en otrohet kan tjäna som ett incitament för ett par örfilar."

"Sensmoralen är väl att man ska ge fan i att vara otrogen, annars kan man få rättmätigt spö? Jag tycker det är en sund bedömning av rätten."

"Vissa kvinnor behöver korrigeras fysiskt så jag ser inget konstigt i hans agerande. Hon har varit otrogen, bedrivit hor istället för att vara en trogen och lojal hustru som står vid sin hårt arbetandes mans sida. Hon har brustit i att vara en god moder, en förebild för sina barn genom att sära på sina ben för en främmande man och på så vis riskera att rasera en kärnfamilj. Han borde ha friats med tanke på det äktenskapsbrott horan gjort sig skyldig till."

"Moralisk rätt att straffa behöver nödvändigtvis inte stå i paritet med juridisk rätt, därför gjorde den aktuella polismannen helt rätt i att misshandla sin svekfulla hora till fru, som i mina ögon helt och hållet brustit i sin familjära roll både som förebild och ansvarstagande förälder..."

Och så vidare i alla oändlighet.

Helt sjukt, men läser man på Flashback är det flertalet som stöder domen. Flashback är väl å andra sidan inte direkt känt för sunda värderingar heller. Lite lösryckta citat:

"Hoppas mannen slänger ut ludret och ser till att få ensam vårdnad om barnen. En sådan kvinna är inte lämplig att uppfostra barn."

"Men bara så där så tycker jag själva att en otrohet kan tjäna som ett incitament för ett par örfilar."

"Sensmoralen är väl att man ska ge fan i att vara otrogen, annars kan man få rättmätigt spö? Jag tycker det är en sund bedömning av rätten."

"Vissa kvinnor behöver korrigeras fysiskt så jag ser inget konstigt i hans agerande. Hon har varit otrogen, bedrivit hor istället för att vara en trogen och lojal hustru som står vid sin hårt arbetandes mans sida. Hon har brustit i att vara en god moder, en förebild för sina barn genom att sära på sina ben för en främmande man och på så vis riskera att rasera en kärnfamilj. Han borde ha friats med tanke på det äktenskapsbrott horan gjort sig skyldig till."

"Moralisk rätt att straffa behöver nödvändigtvis inte stå i paritet med juridisk rätt, därför gjorde den aktuella polismannen helt rätt i att misshandla sin svekfulla hora till fru, som i mina ögon helt och hållet brustit i sin familjära roll både som förebild och ansvarstagande förälder..."

Och så vidare i alla oändlighet.

Flashback i ett nötskal... :(

Liknande trådar

Samhälle Det diskuterades ju i "Var tionde man har någon gång köpt sex" lite om poliser som begår brott får behålla jobbet. Studsade när jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 569
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka