Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att många säger att de inte fått 10km ägg men det är "där det händer" mestadels :p
Där har jag fått min snorlax tex... Som alltså är 2185 nu ... pga candyna jag fick med i ägget...
Sen har jag som sagt lyckats evolva mina gyarados och min Vapereon...
Har nu en Eevee på 670 som väntar på evolvning... Har inte bestämt mej om jag ska låta "naturen ha sin gång" eller om jag ska prova att få en till vapereon :p (har funkat alla ggr med "trixet")

Idag ska jag in till stan med syrran så hon med får fånga massa pokemon... :)

Nu vill jag hitta en massa ponytas så jag kan evolva min 1083 ponyta... (har 3 rapidash sen tidigare men inte som varit så höga innan)
Jag har fått en hel del 10 km ägg, men jag verkar ha väldig otur i pokémonlotteriet. Min bästa som jag fått i ägg är min Electabuzz som åtminstone hade ca CP 1100 . I övrigt har jag fått typ 2 scyther (bästa på drygt 1000 CP), en Ponyta 250 CP på och 2 magmar (bästa på typ CP 800 ). Tycker allt att det är lite orättvist! De viltfångade som har potential har ju tyvärr jag haft lite otur med också. Min Aerodactyl på CP 92 eller min Dragonair på CP 22 kommer man inte långt på :p. Tyvärr finns det extremt ont om Eeve där jag jagar också, så jag har bara lyckats evolva en. Men jag kämpar på! En dag kanske jag också får en bra pokémon ;).

Wooh! Jagade lite på väg hem från en körlektion och fick fatt i lite fler Abra, en Pikachu, en Squirtle... Och så en Graveler som jag inte hade innan :banana: Och nyss dök både Mr Mime och Machop upp i min soffa också, schysst! :D
Noterade att jag snart kan evolva Squirtle hela vägen. Visst får man 3 candys för en evolve va? Isf krävs en fångst till bara - vilket egentligen inte är så jävla bra för min Squirtle är inte helt bra och jag är för otålig för att vänta på en bättre :p
Wooh! Jagade lite på väg hem från en körlektion och fick fatt i lite fler Abra, en Pikachu, en Squirtle... Och så en Graveler som jag inte hade innan :banana: Och nyss dök både Mr Mime och Machop upp i min soffa också, schysst! :D
Noterade att jag snart kan evolva Squirtle hela vägen. Visst får man 3 candys för en evolve va? Isf krävs en fångst till bara - vilket egentligen inte är så jävla bra för min Squirtle är inte helt bra och jag är för otålig för att vänta på en bättre :p

får man candy när man evolvar? Annars får man ju tre när man fångar den och en när man skickar den till professorn.

får man candy när man evolvar? Annars får man ju tre när man fångar den och en när man skickar den till professorn.
1 candy brukar jag få vid evolve.

Är ganska trött på mina 10 km ägg. Fram till ca level 22 fick jag inga alls, nu har jag fått ett gäng med inget med roligt innehåll. 1 Eevee, hade massor sedan innan. 2 Dratini, duger bara som candy till en förhoppningsvis senare evolve. 3 Electrabuzz, hade 2 vildfångade sedan tidigare. 1 Pinsir, har massor av vildfångade innan. 2 Jynx (skittråkiga). Och så 2 Scyther, den första var rolig eftersom den var ny för mig. Dålig utdelning alltså. Däremot hade jag ett toppendag på jobbet igår. Såg en skugga av en Snorlax, smet ut och hittade den på bilparkeringen inte så långt bort. 30 minuter senare såg jag en skugga av en Onix, smet ut igen, och ta mig tusan om den inte stod på samma ställe. Inte varje dag man får 2 nya!

Jag fick upp en snorlax på nearby, på enda dagen jag verkligen inte hade tid att leta! Suck :( Tröstar mig med att det var i ett område med massor av barn, så det kanske var en glad liten människa som fick den :)

Jag är snart uppe på lvl 26. Jag har varit så off i några veckor då jag varit för trött för att orka, men imorse var jag ute och promenerade en timme inne i stan innan jobbet och det var jättemysigt. Hyfsat folktomt, lugnt och härligt väder. Passade på att gå längs vattnet och samlade lite magikarps, något jag struntat i innan. Av någon anledning gillar jag verkligen inte gyarados, så har inte direkt jobbat för att få ihop till en :o

Nu börjar det bli tufft att spela. Jag spelar mest till och från jobbet och nu är det inte jättevarmt på morgnarna. Några gånger hade jag gärna haft vantar.. :o Så snart blir det väl vinterpaus..

Det har inte hänt jättemycket i spelet för mig på sistone. Nästa gång jag får ett ägg så ska jag passa på att evolva en massa och då kommer jag få ca 7 nya i pokedex om jag kommer ihåg rätt. Så det ser jag fram emot! Annars är det mest samma gamla vanliga överallt... Hittar typ aldrig något nytt. Och sedan ponyta försvann från "mitt" ställe så är spelet inte ens hälften så roligt längre. :o

Nåja. Är snart level 24! Och jag har lyckats fylla på rätt duktigt i ryggsäcken som jag dessutom har köpt till lite mer utrymme i med mina gym-pengar. :) Så det är ju nice!

Lyckades få en ny igår, Growlithe (stavning?) eld hunden/tigern eller vad det ska föreställa :rofl: Bra cp också, 501 :) och idag en ponyta. Kul med nått annat än det vanliga!

• Gilla
Reactions: Laa
Tog några timmar av min lediga dag idag och åkte in till stan och satte mig där jag nådde några stops. Samlade lite och tog sen ett ägg och kom halvvägs genom level 24. Fick bara en ny, Victreebell 1800 ngt, kunde fått två men vill evolva en bättre gloom än den jag har så behöver några Oddish till för att evolva i två steg.
Hade massa bra Eevees runt 700 att evolva men fick bara jolteons runt 1300. :mad:
Har 112 st i mitt pokedex nu iaf och är nära två st till, sista av Oddish och sista av Gastly.

Sen har jag några gym på väg till stallet som hålls av mitt lag och gjort det ett tag, läs ett par veckor, de ligger på nivå 6 och 7 så jag slog mig faktiskt in på ett av dom för att förhoppningsvis ha ett fast gym. Men jisses vilket slöseri med revives och potions att öka ett gym. :wtf: Skulle inte göra det igen om läget inte var som det var här.

Tog en promenad i Luleå igår efter jobbet. Rätt värdelöst, men de har matmarknad längs den stora gatan, så jag fick goda fish and chips :D såg en Ponyta på sightings men fick inte tag i den. I övrigt blev det några Ekans (ovanliga för mig), vattenpokemons av olika sorter och en bra Eevee som ska bli en Jolteon när jag har tillräckligt med candy :)

Alltså jag har aldrig tålamod att vänta med att utveckla tills jag får en bättre eller har tid att använda ett ägg :p
Jag har inte heller så tålamod. Egentligen. Ska ha lite fest här hemma och efter något glas vin kanske jag ballar ur och smyguppdaterar för att få min gengar etc. ;) Men min ambition är att vänta till ägg.. :p

Sen har jag några gym på väg till stallet som hålls av mitt lag och gjort det ett tag, läs ett par veckor, de ligger på nivå 6 och 7 så jag slog mig faktiskt in på ett av dom för att förhoppningsvis ha ett fast gym. Men jisses vilket slöseri med revives och potions att öka ett gym. :wtf: Skulle inte göra det igen om läget inte var som det var här.

Jaa, gud vad de där går åt! I alla fall revives, för min del. :o Jag har haft slut på revive hela veckan och har inte kunnat hela alla skadade pokemons.. Först nu idag har jag kunnat samla på mig ett litet lager revives igen. En gång i tiden kastade jag de för att jag hade så många och de inte gick åt, men.. Man får faktiskt inte så många när man går till ett pokestop! :/

Snubblade över en Chansey igår, min första och mycket ovanlig här i Götet iaf.

Sen så fick jag en Bulbasaur i ett 2 km ägg. Fått flera Machops i ägg så nu har jag över 125 Candy så nu kan jag utveckla hela vägen. Kan även evolva en till Meowth.

Lyckades få den sista Growlithen jag behövde för att kunna utveckla den. Sen har jag flera stycken där jag bara saknar en Candy för att utveckla. Men just nu så håller jag huvudet kallt och fångar allt jag ser så att jag har ett gäng samtidigt att utveckla :p

Igår lyckades jag plocka upp en såndär creepy Mr Mime i Helixkön. Och senare på natten när jag gick hem slog jag på spelet för att ta lite bollar i mitt närmsta pokestop och till min stora förvåning stog det en Snorlax bredvid mig!! Och den hade frågetecken istället för siffror bredvid cp värdet. Så när jag fångat den så såg jag att den hade 1275, vilket gör den min allra bästa!!:banana:

Är nu uppe i level 16, och håller på att spara massa evolves till ett lucky egg.
Har också plockat upp en del nya denna veckan bland annat pollywrath, nidorino och omanyte. :D

Jag har väntat med att kläcka mina 10km ägg tills jag nått L20 eftersom pokemon:arna som kläcks får bättre CP ju mer level man själv har. Med bara en incubator så är det ju rätt smidigt att bara gå runt och kläcka 2-5km ägg i den som har oändligt många användningar.

Missade en pikachu härom dagen, den första jag sett, försökte fånga en men förjäves, den hann smita.

Ni har ju pratat om 10km ägg och jag går hittills fått ihop 5 stycken och är på level 14

Gud så orättvist! :arghh: Jag är på lvl 26, har kläckt över hundra ägg och endast fått två 10km ägg! :rage: Jag får bara en massa 5km ägg och det finns inte ens något från dem jag behöver! Suck :banghead: Hoppas det bara rasslar till med bra ägg för mig sen :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
976
· Visningar
60 716
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring