Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft appen i några dagar och fullkomligen älskar den! Sen är jag ju också uppväxt med Pokémon och var lika nördig då som nu!

Men det är ju en fantastisk idé att man liksom verkligen måste röra på sig för att kunna spela. Med andra ord: tänka sig att det skulle krävas Pokémon för att få mig att röra på fläsket frivilligt! Jag har gått över två mil... :D
Samma här! :o:rofl: Jag var ute och gick i ca 1 timme i natt och kommer säkert göra samma denna natt då jag ändå är vaken till morgonkvisten (jobbar vanligen 21-07 4 dagar i veckan och lägger inte om dygnet på helgen) :up:

kl
nu ska jag spela medan jag gör mig i ordning för att åka ner till brorsan i byn, passerar ett stop på vägen och hittar nog fler vid honom sen :cool: Fångade en Nidoran vid han i natt när jag bara åkte förbi sakta. Tur man bor i en liten by så man kan åka i typ 20 km/h och stanna när det surrar till :o det var ju vid 02.30 i natt så inga bilar ute :laugh:

Min mobil verkar inte fungera med AR, kanske samma för dig eller en tillfällig bugg om du kunnat se dom tidigare?
Nä jag har inte kunnat se dem innan. Har samsung a3

Alltså skiftar jag till ar ser jag omgivningen men inte pokemonsen. Skiftar jag tillbaka ser jag pokemonsen men inte omgivningen. Hade varit coolt att se!

Jag har varit mitt ute i skogen över helgen och trodde jag skulle fånga mängder med pokemons, men icke! Inte en pokemon så långt ögat kunde se och helt tomt på "nearby". Så mitt spelande har stått helt still över helgen och jag är fortfarande på level 11. Får ta igen det när jag kommer tillbaka till civilisationen :p

Nä jag har inte kunnat se dem innan. Har samsung a3

Alltså skiftar jag till ar ser jag omgivningen men inte pokemonsen. Skiftar jag tillbaka ser jag pokemonsen men inte omgivningen. Hade varit coolt att se!
Precis så är det för mig! Har Samsung a5 så är nog våra mobiler som inte vill :(

Såhär ser det ut vid grannhuset. Jag gick fram och tillbaka tre gånger imorse innan jag gick hem och la mig. :angel:

ED59FAF6-78DF-4780-BF27-B008CF1A44B6_zpswna8xlsh.jpeg

Var nyss ute vid två pokestop. Min stackars sambo vågade inte gå fram till ena stoppet, det var ju folk där :nailbiting:

Så jag bara - men hallå! Vi ska snart ha barn, var lite barnslig nu och gick dit. Det var andra pokemon jägare där som var så trevliga så och skrattade och hade sig.

Efteråt så sa jag till min sambo. Det finns tydligen folk i håla, det behövdes ett spel för att locka ut dom, och oss :angel:

Har inte lyckats fånga någon idag när jag vart på byn på jakt :banghead: servrarna är ju helkassa så kommer inte in i spelet :turd:

Jag är jätteavundsjuka på alla som bor i stan, fusk att de kan hitta så många pokemons + pokestops bara sådär. :( ;)

Idag fick jag med mamma att åka in till stan och leta pokemons i 2,5h. Hon är 52 år och tyckte det var jättekul, så åldern är ingen fara. Vi mötte MASSOR av folk ute och man såg direkt vilka som hade telefoner redo i handen, hur folk stannade och sen följde man med samma personer till flera ställen. ;)
Bor i en ort med ca 1700 invånare varav majoriteten pensionärer, men lyckades ändå stöta på 3 personer som var ute och fångade pokemons inatt mellan 3:05-4:30. :D

Det är grymt kul! Jag planerar att bli professionell och ta över alla gym i närheten med mina superstarka pokemons. :cool: Ska bara fixa några starka pokemons först. :D (måste ta mig in till stan för att ens få någon slags flow på det hela)
Enda irriterande enligt mamma var att appen frös så många gånger/buggade ur. Men personligen så valde jag att inte störa mig på det för att inte förstöra det roliga. :)

Jag och sambon tog våran första långtur idag, nästan 3h innan batterierna gav upp. Förstår det som att man får ägg vid pokestops? Sambon har fått tre men jag har inte fått några, måste man komma upp i en viss nivå på något sätt för att få eller handlar det om slump? Vi har samma level men han är nog lite före på annat. Fasen alltså, beroendeframkallande det här, så jäkla roligt och vilken nostalgi!

Jag är rätt irriterade på spelet nu. Trots jag är hemma och har wifi så hänger sig spelet varje gång jag fångar en pokemon :banghead:

Det där händer mig också hela tiden nu :( Så frustrerande, särskilt när man håller på att fånga en riktig bra en. Gissar på att det beror på att så många spelar nu, för jag har inte haft det problemet tidigare under veckan.

Jag funderar på att testa igen.... Nästa vecka kanske, när det borde ha lugnat sig lite, eller ikväll, eller näsr jag byter mobilabonnemang till ett med mer datatrafik... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
620
Tjatter Jag har börjat ha ett fodral/necessär med lite grejer som kan vara bra att ha. Idag packade jag om den med: - Glasögonputs - Tamponger...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 756
Senast: Enya
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
491
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka