Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir en aning fundersam; menar du att ASVH ringde upp dig? Vad är det för gala och vad är det för pris? Det priset som ASVH delar ut till framstående avelsston är Familjen Tatis vandringspris. Det är redan utdelat i år och det delas ut till ston som lämnat avkommor med mkt bra meriter, t ex godkänd hingst, svårklasshästar m m. Alla ston som fått det har varit elitpremierade.Tänkte höra efter här hur man räknar ut sitt avelsstos poäng? Har blivit tillfrågad att räkna ihop det och lämna in till avelsförbundet inför en gala då hon tydligen eventuellt kan vara aktuell för pris.
Mvh Maria
Jag skulle också vilja veta mer om hur man exempelvis räknar på ston med egna meriter ex. 150 hoppning dock utan placeringar, två avkommor, varav ingen visats ännu. Stoet har varken deltagit i treårs eller kvalitets, men har mycket egna meriter samt är en del av en mycket framstående stofamilj.
kl
Undrar åxå lite
Mitt sto har ju fått sina flesta föl i tyskland, jag har frågat asvh om det och de säger att de avkommorna ska räknas med, inkl deras meriter...
Men är det så?
Jag har skickat in alla papper och väntar på resultatet
Men man är ju nyfiken på vad det kommer att bli, svårt att räkna bara tycker jag...
Hon har 9 avkommor i tyskland, 2 av dem går 140 hopp med plac eller vinst, 2 till är reggade som tävlingshästar, men vi kan inte hitta några resultat, inte heller om de fått föl i sin tur och blivit "stamboksförda" (vet inte om det görs där).
Sen har hon 3 avkommor i sverige där den äldsta är 4 iår, hon fick 44p på 3-års och blev stamboksförd iår, de andra 2 är 2,5 och föl, hur räknar man?
Ja, det är Grandezza, nej hon är visad i tyskland som 3-åring, jag har frågat om man måste göra en ny visning, men asvh sa att det räcker med den om jag har det på papper!
Var har du hittat de resultaten? Jag har ringt runt o letat som en blå, men inte hittat mer än det jag skrev tidigare