Sv: PNH Tjatter - Part II
Jo det har du rätt i. Jag la extra märke till att hon sprang i hagen pga att jag inte sett henne göra det förut nämligen Men som sagt man vet ju aldrig.
Ursch va svårt de kommer att bli o se om hon är öm!! Tänkte ta en provpromenad snart men tänk om jag inte märker att hon är öm då!!
Det är ju ett bra tecken att hon springer frivilligt i hagen, men ibland luras de, våra pållar . Hästar kan ju vara båda halta och ha ont utan att förstå sitt eget bästa och stå stilla i hagen, drifterna tar liksom överhanden tyvärr så det är ju inte ett helt säkert tecken på att hon är oöm i sina fossingar.
Om mina hästar har varit ömma i fötterna kan jag se det genom att de smyger fram och inte riktigt vill belasta hovarna. De brukar också sänka huvudet och bära det ganska lågt tror jag om jag minns rätt. Min ömmar lite nu när det har varit knögligt i hagen några dagar, så jag försöker minnas hur han går - inte det lättaste
Jo det har du rätt i. Jag la extra märke till att hon sprang i hagen pga att jag inte sett henne göra det förut nämligen Men som sagt man vet ju aldrig.
Ursch va svårt de kommer att bli o se om hon är öm!! Tänkte ta en provpromenad snart men tänk om jag inte märker att hon är öm då!!