Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag stod ute vid hagen och iakttog min dam. Såg när hon sprang i hagen och det ser så roligt ut, ser ut som om hon har sk*tit ner sig Allvarligt alltså bakbenen är lite överallt, är det typisk travare eller?
Måste fråga... det här med horsenalitys, hur kan man kolla det? :P Måste man ha ngn Dvd då elr?
Jag menar jag känner ju mina hästar, men just det där horsenality låter spännande...
Att kolla på Parellis egna DVD om horsenality är förståss det bästa, där de förklarar det jättebra.
men horsenality kan översättas lite enkelt till personlighet.
Left Brain
dominant
pushy
tolerant
unconcerned
confident
curious
Right Brain
fearful/nervous
defensiv
reactive
emotional
unconfident
extrovert
high energy more “go” quick tendency to run
introvert
low energy more “whoa” slow tendency to stop
Det e spännande!!! Du behöver DVDn Horsenality som finns på hemsidan att beställa plus att du skriver ut horsenalitychart därifrån oxå så du kan kartlägga hästen/hästarna. Gå in på www.parelli.com och kika i det högra nedre hörnet så ser du text om Horsenality och klicka där så kommer du fram dit! Du får berätta sen vad dina hästar e för personligheter!
Nu har hovis varit här och han fick som vanligt jobba för pengarna! 15 minus och han genomblöt i svett!!! Min lilla Tuss sparkade honom på benet så han får nog ett blåmärke..och min man slog hon fram sitt framben och träffade honom oxå! Två flugor i en smäll...
Haha, yes jag tror jag har fått ihopp till vad mina hästar är fast allt stämmer inte inn.. och gandalf är 2 av dom
Freark enligt beskrivingen så är han väll , RB introvert men han är inte latt på något viss..
Gandalf tror jag är både LB Introvert och Extrovert
Hmm va säger man om en häst som beter sig som en hund föresten?
Haha, han äter som minst 6 hästar tillsammans... När han dricker så slickar han i sig som hundar typ...
Han springer efter när man kastar pinar/bollar. Han är lika Lekfull som en valp bara en aning större ... och han kollar på en med valpögon... jag tror han tror att han är en hund...
Har funderat på det men jag har inte lust att lägga ner pengar på det just nu... vill få ihop till min sadel först och främst =)
Kanske senare... Sålänge allt funkar mellan mig och pållarna så är det ju ok.
Horsenalityn ville jag mest kolla för skojs skull :P
RB är inte lata, de går inombords men e oerhört medveten om ALLT runtekring! Det e svårt att bestämma vad han e om du inte har charten framför dig! Skriv ut den och titta!
Introvert, De blir så när det e tex för mkt press och det bästa man kan göra e att bara vara med dem..och vänta tills de e med igen. Vad kallar dem den...ömtålig blyg blomma eller nåt sånt för att få en bild..
Men han e inte "lat" men du kanske känner igen tecknen på att han går inombords och tex inte blinkar utan blir onåbar på något vis?
Fasen viket fynd på Tradera! Parellis jumping with confidence med en frieser går för 99 kr!!! Man kanske skulle lägga liten mamma peng där... anars verkar det ganska lugnt med parelli dvder nu..om man vill komma lite billigare undan..
han har väldigt lätt för att bli oupmärksam... MEN han är ju döv...
Sen har ju detta blivit mycket bättre, han går som en klocka.. när jag väll tränar vill säga...
Bara för det så uppdaterar jag lite om vad som hänt här..
Gandalf och jag har utvecklats ganska mycket på bara några få dagar känns det som sadeln var inga problem sist jag tränade och han är uppmärksam och gör det flesta lvl 1 momenten faktiskt.. förutom ridningen då.
Freark är underbart underbar, så känslig och lätt att ha och göra med..
Han flytar sig perfekt fram/bakdels vändningar bara lätta vikt förflyttningar..
Har dock lätt för att bli rädd... även ifall jag ridit honom med flaggor hållt på med presseningar etc... så blir han ibland väldigt upspelt för små saker.
Men annars en så underbart underbar häst eller ja det är dom båda
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.