Pluggkrångel

Mirre

Trådstartare
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?
 
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?

Hur länge behöver du vara ledig i samband med operationen?
 
Hur länge behöver du vara ledig i samband med operationen?
Bra fråga, först sade de 5 veckor men då var det med tanke på att jag jobbar i vården med mycket tunga lyft osv. Så länge kommer det ju inte behövas när jag pluggar tänker jag.
 
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?

Ta kontakt med Örebro universitet, ta reda på schema för första kursen och när första tentan är och se hur det kan gå ihop. Det går också att vara sjukskriven från studier och läsa den kursen vid ett senare tillfälle. Problem dock om det skulle vara en spärrkurs d.v.s. att du måste klara de poängen för att få läsa nästa kurs. Dock har jag svårt att se att de skulle lägga en spärrkurs som första kursen på hela utbildningen, om det ens finns såna kurser på ditt program.

Går det i värsta fall att skjuta på operationen eller är det något du måste göra för att må bättre? Om det inte är absolut måste just nu så kanske du kan överväga det alternativet med. Ta också reda på hur många veckor de beräknar att du är sjukskriven utifrån att du nu kommer att studera istället för att jobba inom vården med tunga lyft. .
 
Ta kontakt med Örebro universitet, ta reda på schema för första kursen och när första tentan är och se hur det kan gå ihop. Det går också att vara sjukskriven från studier och läsa den kursen vid ett senare tillfälle. Problem dock om det skulle vara en spärrkurs d.v.s. att du måste klara de poängen för att få läsa nästa kurs. Dock har jag svårt att se att de skulle lägga en spärrkurs som första kursen på hela utbildningen, om det ens finns såna kurser på ditt program.

Går det i värsta fall att skjuta på operationen eller är det något du måste göra för att må bättre? Om det inte är absolut måste just nu så kanske du kan överväga det alternativet med. Ta också reda på hur många veckor de beräknar att du är sjukskriven utifrån att du nu kommer att studera istället för att jobba inom vården med tunga lyft. .
Har mailat skolan och väntar på svar från sjukhuset angående sjukskrivningen osv.
Skulle eventuellt kunna skjuta upp op men risken är då att jag ändå får massa frånvaro pga anledningen till att jag ska opereras.
 
Har mailat skolan och väntar på svar från sjukhuset angående sjukskrivningen osv.
Skulle eventuellt kunna skjuta upp op men risken är då att jag ändå får massa frånvaro pga anledningen till att jag ska opereras.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt då förstår jag att operationen är nödvändig :heart
 
Har mailat skolan och väntar på svar från sjukhuset angående sjukskrivningen osv.
Skulle eventuellt kunna skjuta upp op men risken är då att jag ändå får massa frånvaro pga anledningen till att jag ska opereras.


Viktigt om du blir sjukskriven från studierna att du anmäler till FK direkt. Då kan FK utreda och när din sjukskrivning är godkänd skicka information till CSN då kan du få behålla studielån och studiestöd för den perioden även om du inte klarar av poängen.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/studerande/om-du-blir-sjuk-nar-du-studerar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
502
Senast: Mirach
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
356
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
999
Senast: Ninnurur
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 078
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp