Pluggkrångel

Mirre

Trådstartare
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?
 
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?

Hur länge behöver du vara ledig i samband med operationen?
 
Hur länge behöver du vara ledig i samband med operationen?
Bra fråga, först sade de 5 veckor men då var det med tanke på att jag jobbar i vården med mycket tunga lyft osv. Så länge kommer det ju inte behövas när jag pluggar tänker jag.
 
Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de tydligen tänkt den 4/9, hade ju varit bra att få den imformationen tidigare, utan att behöva jaga rätt på den själv. Igen. Börjar ju på universitetet den 2/9 🤔
Vad tusan gör jag?

Ta kontakt med Örebro universitet, ta reda på schema för första kursen och när första tentan är och se hur det kan gå ihop. Det går också att vara sjukskriven från studier och läsa den kursen vid ett senare tillfälle. Problem dock om det skulle vara en spärrkurs d.v.s. att du måste klara de poängen för att få läsa nästa kurs. Dock har jag svårt att se att de skulle lägga en spärrkurs som första kursen på hela utbildningen, om det ens finns såna kurser på ditt program.