Plugga på universitet

Jag hade en lärare en gång som byggde hela tentan på vad han sagt på föreläsningar. Detta var innan datorer var något som man som student hade råd med och det fanns inte heller laptops på den tiden så det gällde att anteckna så att pennan glödde. Missade man en föreläsning så var man i princip körd på tentan för det enda tentan byggde på var lektionerna egna anteckningar. Det var hemskt och jag hade noll bestående kunskaper efteråt då det gällde att plugga in årtal, kungar, krig m.m. då det var historia.

Har vi haft samma lärare? :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 773
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar