Det finns säkert distansutbildningar somär bra liksom det finns campus utbildningar som fungerar dåligt, men generellt är jag nog benägen att hålla med
@Petruska om att det finns generella nackdelar med distansutbildningar. Jag läser själv in biologi för att bli lärare även i biolog och visst det fungerar för mig. Jag har en lång kemiutbildning (med avhandling och arbete på universitetet som forskare och lärare) bakom mig och alltså en ganska god naturvetenskaplig grund och jag arbetar som lärare med gott om biologer omkring mig vilket gör att jag får diskussionerna. Känner dock att det vore betydligt mer givande att läsa det som campus student men det alternativet finns inte då både ålder och redan uttagna veckor sätter stopp för CSN. Tanken på att jag skulle läst på detta sätt som första utbildning är dock skrämmande, skulle förmodligen inte klarat det alls och även om jag gjort det tror jag att jag hade missat massor av helheten med det naturvetenskapliga synsättet.
En allmän reflektion om träden är att det är ganska sorgligt att många utbildningar (campus som distans) kräver långt mindre än heltid. OK om man redan är studievan och läser grundkurser inom andra ämnen om det är så redan som förstagångsstudent bör nog utbildningar ses över, det verkar vara slöseri annars