Plötsligt kraftlös handled

tott

Trådstartare
Jag kan ibland - från ena dagen till den andra - få nåt knas i handleden. Har svårt att lyfta t.ex en stekpanna. Det liksom ilar till och jag kan tappa det jag har i handen. Annars funkar den som den ska och värker inte eller nåt sånt. Har såhär i perioder, och båda handlederna "drabbas" med (o)jämna mellanrum.
Jag är inte speciellt orolig. Är mest bara nyfiken på vad det kan vara och om man ska/kan göra nåt åt det.

Vet någon av er?
 
Sv: Plötsligt kraftlös handled

Jag har haft liknande problem, men det kommer från nacken. En nerv som "kläms". Jag kan bli helt kraftlös i ena handen. Jag kan också ha konstiga smärtförnimmelser av minsta beröring över huden. Och sockerdricks-rus i handen/armen. Men jag vet att det i mitt fall kommer från en gammal nackskada.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 839
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 432
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 372
Senast: Brandgul
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 666
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp