Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har de gått för dig med isisen? Lika nöjd nu som då?=)
Otroligt söt är hon i alla fall=)
Säker på att det är EXEM och inte bara unghästkli?Jag hade missat att du hade skrivit @Nielaa
Efter att jag ägt henne i ca en månad fick jag för mig att longera. Hon rörde sig då konstigt så jag började hältutredning. Visade sig att hon hade rotationer i båda fram och även en ev ligamentskada i ena hoven.
Under sista försöket att få henne ohalt fick hon starkare medicin som tyvärr gav henne så svår kolik att jag fick ta bort henne. Hon somnade in lugnt och fint i mina armar den 19 November 2014.
Jag har nu en ny islandshäst på tre år. Köpte henne som frisk och kry, men nu har det visat sig att hon har eksem...
Jobbigt som tusan att det krånglar med en häst till... Tur för henne att hon är så söt.
Säker på att det är EXEM och inte bara unghästkli?
Det är inte pälsätare?Hon och alla andra tvååringar på samma bete kliade av manen förra sommaren. Det kallade veterinären för "unghästkli".
Men jag vågar inte hoppas på att det är det i år igen, så behandlar som om hon har eksem.
Inget mjäll eller så och man/svans är kvar än, men så fort jag har henne i stallet så kliar hon som en tok på allt. Hon får tapirmule bara man nuddar svansen, så jag antar att det är något mer..
Det är inte pälsätare?
Min häst fick pälsätare i endast man och svansrot förra sommaren. Kliade sig som en tok på allt han kunde.
Det kan det absolut vara!Det hade hon tidigt i våras! Kan det vara så att de fortfarande är kvar?
Ska snart ha ut veterinären igen, så hon får passa på att kika på det då med!
Nu är jag lite utav en hypokondriker men jag var bombsäker att det var eksem min häst hade. Visade sig att det var pälsätare. Första gången på vintern och sen sommaren efter. Än så länge har vi klarat oss.Det hade hon tidigt i våras! Kan det vara så att de fortfarande är kvar?
Det kan det absolut vara!
Dom kan vara bebiskliare även som 3 åringar, har varit med om hur många som helst.
Så det behöver inte vara kört
Är hon svenskfödd? Stam?
Nu är jag lite utav en hypokondriker men jag var bombsäker att det var eksem min häst hade. Visade sig att det var pälsätare. Första gången på vintern och sen sommaren efter. Än så länge har vi klarat oss.
Härom året kliade en av stallets dåvarande islänningar sej nästan fördärvad så hon fick sår i svansen och manen.
Hon fick en dubbel dos Switch av mej och mindre än en vecka senare hade hon slutat klia sej och gick sen hela sommaren utan täcke.
Hur är det med switch nu?
Min veterinär sa att hon inte fick skriva ut det? Så jag fick något som hette Blaze när hon hade pälsätare. (Egentligen för nöt och får.) tyckte inte att det hjälpe alls, så hade hellre velat få ut switch!
Tråkigt att höra vad som hände med din första islandshäst.Jag hade missat att du hade skrivit @Nielaa
Efter att jag ägt henne i ca en månad fick jag för mig att longera. Hon rörde sig då konstigt så jag började hältutredning. Visade sig att hon hade rotationer i båda fram och även en ev ligamentskada i ena hoven.
Under sista försöket att få henne ohalt fick hon starkare medicin som tyvärr gav henne så svår kolik att jag fick ta bort henne. Hon somnade in lugnt och fint i mina armar den 19 November 2014.
Jag har nu en ny islandshäst på tre år. Köpte henne som frisk och kry, men nu har det visat sig att hon har eksem...
Jobbigt som tusan att det krånglar med en häst till... Tur för henne att hon är så söt.
Tråkigt att höra vad som hände med din första islandshäst.
Är din nya möjligtvis silvermusblack? Har själv en kille med den färgen och tycker hon ser lik ut!
Switch finns, men veterinären måste söka licens för det. Om du tycker att ni fick dålig effekt på blaze, så be veterinären söka licensen, det är inte särskilt krångligt. Lycka till!
Aha! ja de kan vara lika, särskilt om man inte ser detaljerna. Fin tjej hur som helst.Silversvart är den lilla damen!
Men jag håller med om att silversvart och silvermusblack är väldigt lika i färgen!
Det hade hon tidigt i våras! Kan det vara så att de fortfarande är kvar?