Plötsligt händer det!

Åh, jag känner igen det där med storhästryttarnas reaktioner så fort man nämner vad det är för ras på våra hästar.
Bra att du står emot och välkommen i klubben! Nu är du nog "tyvärr" fast. ;)

Tack så hemskt mycket alla! :D

Hon heter Katla och är en pigg och glad 16 åring.
Testade att rida ut själv dagen före besiktningen och då var minsann tölten inga som helst problem! Vi kunde t.o.m rida den i olika tempon, så jag misstänker att energin är något vi får jobba med om jag ska vara på ridbanan.
Mest riden i skog och mark tror jag och är totalt orädd för allt. Fantastiskt trevlig och lugn att ha och göra med.
Idag ska vi ta den första turen sen hon kom hem till mig. Tänker börja vääääääldigt försiktigt så vi känner in varandra för att undvika skador som kan uppkomma vid miljöombyte.
Hon var som sagt egentligen lite äldre än vad jag hade tänkt köpa, men jag hoppas och tror att hon kan bli bra som första islänning ändå. Hon är frisk och fräsch och det känns lovande för framtiden. Än så länge trivs jag väldigt bra med henne och hoppas att hon kommer finnas hos mig i många år till! :D

Annu_en_Beckis_och_Katla_bild.jpg

De verkar vara bra vänner och hon saknar inte alls sina gamla kompisar, så det är skönt! :)

Igår fick jag hem min nya stjärna. Silfra från Djurtorp heter hon. Min sambo har i princip idiotförklarat mig för hon har tyvärr eksem men är helt symptomfri med eksemtäcke på. Men hon är ju sååååå rolig att rida.

10511356_10154320895965305_4478970693610355404_n.jpg

Tack så hemskt mycket alla! :D

Hon heter Katla och är en pigg och glad 16 åring.
Testade att rida ut själv dagen före besiktningen och då var minsann tölten inga som helst problem! Vi kunde t.o.m rida den i olika tempon, så jag misstänker att energin är något vi får jobba med om jag ska vara på ridbanan.
Mest riden i skog och mark tror jag och är totalt orädd för allt. Fantastiskt trevlig och lugn att ha och göra med.
Idag ska vi ta den första turen sen hon kom hem till mig. Tänker börja vääääääldigt försiktigt så vi känner in varandra för att undvika skador som kan uppkomma vid miljöombyte.
Hon var som sagt egentligen lite äldre än vad jag hade tänkt köpa, men jag hoppas och tror att hon kan bli bra som första islänning ändå. Hon är frisk och fräsch och det känns lovande för framtiden. Än så länge trivs jag väldigt bra med henne och hoppas att hon kommer finnas hos mig i många år till! :D

Annu_en_Beckis_och_Katla_bild.jpg

De verkar vara bra vänner och hon saknar inte alls sina gamla kompisar, så det är skönt! :)

Så roligt att läsa om ditt hästköp och att allt har gått bra! Har gjort samma sak själv. Köpte en lite äldre gentleman för ett år sen, det bästa jag gjort :) bara älskar honom. Alltid roligt att rida:love: Önskar dig lycka till!

Åååh @krambanan så vacker! :D Tycker inte det är fel att köpa en med "defekter" om man vet vad man ger sig in på och tycker att hästen är värd arbetet! :)

@Trollmormor va roligt att höra att det gått bra för andra! Så skönt när det alltid känns okomplicerat att rida ut och bara ha kul! :love:

@Vidstige Var har du dina hästar? :) Jag är minsann redo för sällskap nästa vecka för då börjar semestern! :banana:
Hon har tagit det lugnt i några dagar nu p.g.a vaccination, men nu tänker jag börja träna upp hennes och min kondis lite grann.
Jaså du kände igen det vita skrället? ;)

@krambanan grattis! :love:
Min stallkompis brukar säga "Ser inte eksemet som ett hinder, ser det som en extra mys och pysselstund tillsammans".
Lät så mysigt när hon sa det. Man ska alltid se till hästen och inte defekterna. :love:

@Coolfrees

Hörde via djungeltrumman att du blivit med islänning, superkul!!

Det är jag som hade lilla Godi som gick med din vita en kort period på JB för några år sen. Numera finns vi ett stenkast från det stor fina stallet en bit söderut där du stod tidigare. Har en islandsfröken som heter Sol nu. :)

Hör gärna av dig om du är sugen på ridsällskap eller vill va med på nån filmkväll framöver (planerar att samlas ett gäng och kolla på islandshästfilmer, tränings och tävlingsfilmer).

Nej men va roligt @Elina8!
Beckis älskade verkligen Godi som var så snäll! :)
Jag tar mer än gärna emot ridsällskap och tips för att lära mig mer då allt är nytt. Alltid kul att träffa nya människor som sysslar med samma grej också! :D
Känner du någon som letar stallplats i närheten där jag har får du gärna höra av dig! Är tänkt att min lilla vita ska pensioneras hemma hos sin uppfödare och jag håller nu på att leta efter sällskap till lilla tanten. Han kan inte flytta förrän jag har säkrat sällskap till henne. :)

Vet tyvärr ingen som letar stall. Skulle du vara intresserad av flytt själv kan jag höra mig för och tipsa om stall. finns många islänningar häromkring. :)

Skulle jag kunna tänka mig om det är till bra pris och lagom avstånd. Har gärna hyfsat nära till stallet så man kan åka två gånger vid behov och en lösdrift hade ju inte varit fel! :)
Kom gärna med tips @Elina8 det skadar ju inte att titta iaf! :)

Skulle jag kunna tänka mig om det är till bra pris och lagom avstånd. Har gärna hyfsat nära till stallet så man kan åka två gånger vid behov och en lösdrift hade ju inte varit fel! :)
Kom gärna med tips @Elina8 det skadar ju inte att titta iaf! :)

Kollar med folket.
Jag har flyttat runt en del och hittat det perfekta stallet. Superbra folk, paddock, oval- och trecbana, lösdrift där alla fodringar och hagmockning dagligen ingår. köper bara till foder och kommer och går som vi vill.

Tyvärr är det fullt hos oss, men det finns många stall i närheten. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama