Plockmat till bubbel

Araminta

Trådstartare
Delar av min släkt och familj (totalt 6 person mellan 5 och 85 år) kommer hit för att fira min examen på lördag. Tanken är bubbel och tilltugg hemma hos mig innan vi ska ut och äta middag. Jag har bubbel och jordgubbar men tänker att det vore trevligt med något salt också. Somrigt, lättlagat och inga lyxingredienser. Tips? :)

Tunnbrödschips med rosmarin och parmesan | ca 20 stycken
2 tunnbröd
1 msk olja
1 tsk färsk rosmarin, finhackad
4-5 msk riven parmesan
flingsalt

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Skär brödet i cirka 3 cm stora trianglar och lägg dem på en bakpappersklädd plåt. Pensla med olja och strö på krydda, ost och flingsalt. Grädda i cirka 5 minuter tills de är gyllene. Servera med gräddfil eller crème fraiche.

Variant: Ingen parmesan. Klicka på crème fraiche (bara en liten dutt) och en liten dutt stenbitsrom på varje chipsbit.

Delar av min släkt och familj (totalt 6 person mellan 5 och 85 år) kommer hit för att fira min examen på lördag. Tanken är bubbel och tilltugg hemma hos mig innan vi ska ut och äta middag. Jag har bubbel och jordgubbar men tänker att det vore trevligt med något salt också. Somrigt, lättlagat och inga lyxingredienser. Tips? :)

Crostini med olika röror/tapenader? :) Väldigt enkelt att fixa om man har mycket annat på programmet. Grattis till examen!

Skiva en baguette, bre på en god tapenade och strössla över rikligt med västerbottensost, gratinera i ugn tills osten smält och fått lite färg.

Eller nyp ihop pyttiga paket av smördeg med innehåll som exvis rökt skinka och ost och kör en sväng i ugnen

Eller ställ fram en nyrökt sik och någon sorts romröra. Grattis till examen!!!

Minimal insats: köpta smördegsplattor som du kavlar ut lite, skär i trianglar och naggar med gaffel. Pensla med uppvispat ägg. På mitten av varje lägger du en generös sked kronärtskockscreme (från burk, Zeta) och en valnöt som du krossar lätt i handen först. Flingsalt och lite svartpeppar och skjuts in i ugnen (225 grader tills upp-puffade och gyllene).

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 176
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 621
Äldre Vad ska ni äta på nyår? Stor bjudning eller ensamt firande? Eller blir det på restaurang? Har ni någon "klassisk" nyårsmat som ni brukar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
17 001
Senast: Sofie_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve