Plocka ut större summa pengar ur automat?

Sv: Plocka ut större summa pengar ur automat?

Den andra fällan är det där med att säljaren postar ägarbytet. På ett släp är det nog inga problem, men är det en bil som sålts kan det gå illa. Min son råkade ut för att säljaren kryssade i avställning innan hon postade det. Detta innebar att hon fick tillbaka flera tusen i inbetald skatt, samt att sonen fick böter för att han körde en avställd bil, och blev tvungen att betala in en massa i skatt. Det blev en dyr bil det. Ska säljaren posta lappen ska man kräva en kopia, eller så postar man den helt enkelt tillsammans.
Och som säljare kan du råka OerHÖRT illa ut om köparen ska posta ägarbytet och låter bli att göra det. Köparen kan ställa till med både det ena och andra och du står fortfarande som registrerad ägare och får betala böter och se glad ut....
 
Sv: Plocka ut större summa pengar ur automat?

Och som säljare kan du råka OerHÖRT illa ut om köparen ska posta ägarbytet och låter bli att göra det. Köparen kan ställa till med både det ena och andra och du står fortfarande som registrerad ägare och får betala böter och se glad ut....

Visst är det så. Därför postar man det tillsammans, eller tar en kopia till köparen
.
 

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 145
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 345
Senast: Mia_R
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp