Sv: Plesure

Förlåt att jag är petig nu - men kan ni vara snälla och hålla er till ämnet i tråden?

Det börjar bli ett par trådar som blir väldigt röriga med prat om annat mitt i allt...

Genom att träna tillit, förtroende och ledarskap...

Utan dessa bitar så lär det inte fungera uppsuttet heller. Ta hjälp av en bra tränare som kan hjälpa dig att arbeta dig igenom problemen.

Belöna alla framsteg, hur små dom än är.

Med den nya pållen går det bra hon sköter sig utmärkt och fick följa med som handhäst när jag red Lina igår ;)
24092285.jpg
Har ingen kroppsbild på henne men du kmr att få se henne i verkligenheten nån gång ;)

Hinner inte åka dit så ofta längre så det brukar bli när hon har helgträningar. Har inte haft mig Winy dit för jag har inte haft henne så länge men det kommer, Har börjat träna lite för Johan med Lina nu också, inte lika långt dit. Kommer inte på lovträningen i veckan nu men det skulle vart kul men jag hade isf tänkt komma bara på lördagen men då ska jag tävla med Stig, så det får bli nästa gång & då kanske jag har med mig Winy ;)

Jag kommer inte nu i veckan, men vi har precis kommit igång med träningarna på fredagarna:DVåra hästar har varit sjuka:cry:Men nu är dom friska igen:laugh:.
Hur går det med tävlandet för dig?
Jag och Flash har inte tävlat på länge nu. Men vi har tränat desto mer. Men snart ska vi på en liten tävling:DSen blir det till våren igen.

Hej
Fick tips av en av vvåra mer kända domare m "crazy horse tecnique" ( hoppas det stavas så). Den går ut på att man travar/galopperar på en volt o när hästen ökar vänder man RAKT genom volten. Detta kan ta ett tag första gången sa domaren till och med en timma innan det funkar första gången. Det var viktigt att vara konsekvent. Lycka till o kämpa på det tar ett tag o sen funkar det. Jag har en häst som bara kunde slängtrava när jag köpte honom o i år kom vi först femma och sen nia på SM i plesure.
>Kram C

Den här varianten använder jag mig av när hästen vill trycka ut sig från volten, om jag nu tytt din förklaring rätt vill säga.
Så fort hästen visar tecken på att trycka ut så bryter jag volten och rider rätt genom den för att sedan fortsätta ett nytt varv.

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Mrs Chippy
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 733
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 797
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 622
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka