Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag gillar Hi tech cosa! tycker han har utstrålning och är stor med bra hållning. hade jag ett bra pleasure/hunter sto skulle jag vilja betäcka med honom:D

Hej,

Jag är inte så van vid dessa forum - men jag gör ett försök... Vi äger Very Inviting och tycker det är roligt att de flesta av er gillar honom.

Någon var orolig över hans exteriör? Det går bra att komma på besök och hälsa på honom. Han har också underbara, långa svepande gångarter och en fantastisk galopp. Den som en gång ridit honom, eller en avkomma, kan med största sannorlikhet intyga vilken känsla det ger. Någon krokbenhet eller andra avvikelser finns enligt min kunskap inte i hans stam. Han är dessutom inte överproducerad som någon annan tyckte var negativt. Dock är det väl ingen som skäms över att ha en avkomma till en hingst som visat sig så bra att många vill använda den? Invitation Only har massor med avkommor? Eller Shining Spark? Smart Little Lena? Hur vet man om en hingst verkligen är bra innan den fått många avkommor?

Tyvärr lider landet nog mer av den svenska avundsjukan än bra hingstmaterial. :cry:

Wrangler Anna - Du älskar ju Very Inviting! Kanske du kan berätta mer om honom, du som kan det här med forum bättre än mig. Kom och titta på hans och Zippos lilla stoföl någon dag - det var ju ditt.. eller hur sa du nu...:-) när hon ska säljas då... vilket hon ju inte ska...;) tror jag... men en kopp kaffe får vi väl alltid ner.

Annars är ni välkomna att ringa oss med frågor om Very Inviting.

Anna M Lönedal/Contrast Quarter Horses

Hej,

Jag är inte så van vid dessa forum - men jag gör ett försök... Vi äger Very Inviting och tycker det är roligt att de flesta av er gillar honom.

Någon var orolig över hans exteriör? Det går bra att komma på besök och hälsa på honom. Han har också underbara, långa svepande gångarter och en fantastisk galopp. Den som en gång ridit honom, eller en avkomma, kan med största sannorlikhet intyga vilken känsla det ger. Någon krokbenhet eller andra avvikelser finns enligt min kunskap inte i hans stam. Han är dessutom inte överproducerad som någon annan tyckte var negativt. Dock är det väl ingen som skäms över att ha en avkomma till en hingst som visat sig så bra att många vill använda den? Invitation Only har massor med avkommor? Eller Shining Spark? Smart Little Lena? Hur vet man om en hingst verkligen är bra innan den fått många avkommor?

Tyvärr lider landet nog mer av den svenska avundsjukan än bra hingstmaterial.

Wrangler Anna - Du älskar ju Very Inviting! Kanske du kan berätta mer om honom, du som kan det här med forum bättre än mig. Kom och titta på hans och Zippos lilla stoföl någon dag - det var ju ditt.. eller hur sa du nu...:-) när hon ska säljas då... vilket hon ju inte ska... tror jag... men en kopp kaffe får vi väl alltid ner.

Annars är ni välkomna att ringa oss med frågor om Very Inviting.

Glömde du att du redan har ett nick här på buke? ;)

Jo visst, jag kan komma på kaffe, men inte förrns den är till salu då, det blir så dyrt annars :angel::)

Du vet väl vem du har att tacka för att det blev ett sto dessutom... jag sa ju att jag tog ett snack med Zippo, fast du visste att det skulle bli en hingst!

Blivande Hunter häst senare kanske.
HPIM0877.jpg

Hej,

Någon krokbenhet eller andra avvikelser finns enligt min kunskap inte i hans stam.
Tyvärr lider landet nog mer av den svenska avundsjukan än bra hingstmaterial. :cry:

:confused:Sååå, vad du säger är att nämnda hingst har korrekt benställning????? Eller menar du att dig veterligen finns inte krokbenhet hos hans förfäder??? Jag förstår inte riktigt förklaringen, den verkar något diffus och inlindad:confused:, dock har jag sett hingsten och benen är icke korrekta! Det finns nog många som kan intyga detta, sedan om det är nedärvningsbart eller ej...jaaa...men varför chansa om man inte behöver??:cool:
Och någon avundsjuka finns inte på mitt håll....jag vill bara ha en så korrekt häst som möjligt...och jag står även för exteriöra avvikelser hos mina djur, både vid avelsarbete och vid ev. försäljning ut mot kund:angel:

:)

Jag gillar Hi tech cosa! tycker han har utstrålning och är stor med bra hållning. hade jag ett bra pleasure/hunter sto skulle jag vilja betäcka med honom:D

Ta en titt på Consider Him Good....stammen är bara helt otrolig..sen om han får lite ridmuskler och blir av med en MASSA vinterpäls....mumma:love::love:
:)

*Kollar in hans hemsida*

Svårt att säga på dom bilderna, har inte sett honom i verkligheten.

Ser fram emot att se honom på tävlingsbanan:D

Mkt rolig stam och kombination som inte finns i Europa vad jag vet iallafall! :bow:

Me Like :love:

Som sagt, mycket spännande unga hingstar på G att se fram emot faktiskt! :banana: Kul!

......och blir av med en MASSA vinterpäls...

På tal om vinterpäls..... vad gör man om man har en nordpolsmammut i hagen? :eek:

Willy har päls som den värsta trapper, och första APHA shown är i maj va??? :confused:
Kid ser ut som en kinesisk nakenhund i jämförelse....(tacka vet jag showmänniskor som ser till att fölen föds utan anlag för vinterpäls :cool::D)

Kid ser ut som en kinesisk nakenhund i jämförelse....(tacka vet jag showmänniskor som ser till att fölen föds utan anlag för vinterpäls :cool::D)

Borde verkligen finnas med i stamtavlan, långhårig, mindre långhårig, korthårig:rofl:

Inte funderat på att klippa Willy? hinner ju växa ut lite innan:D

På tal om vinterpäls..... vad gör man om man har en nordpolsmammut i hagen? :eek:

Willy har päls som den värsta trapper, och första APHA shown är i maj va??? :confused:

Jag säger bara...helklippning min vän....helklippning, och helst nu då så en lagom snygg päls hinner växa ut.... Vi rakat den gule nu...spekulanter kommer o tittar, o han såg ju ut som en gigantisk raggmunk md halsduk:angel:

Men fy vilket jobbigt svar..... :smirk: Kommer du o hjälper mig? :angel:

Liknande trådar

M
Western Jag letar efter en pleasure/hunter hingst till mitt paintsto att betäcka med nästa år. Men det verkar dåligt med dom??? Eller??? Har ni...
2
Svar
27
· Visningar
3 126
Senast: Wild Rein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka