Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nej, jag vidhåller att det finns mycket övrigt att önska av Sveriges hingstutbud i den avdelningen!
Av de som finns i avel nu tycker jag att Gators Dirty Larry är bäst, men han har så många avkommor så han går bort, dessutom är en del av de jag sett väldigt svåra. Benställning är jag också osäker på. Men samtidigt har han ju en otrolig avkommeparad på showbanan.
På den rena Paintsidan är väl David Frost det närmaste vi kan komma tills vi får använda de OLWS positiva hingstarna
Det finns som sagt några intressanta yngre förmågor som man ju får bedöma när man ser mer.... Kümmerlings "Flashy All The Time" är helt klart intressant på huntersidan!
Qtrsforpleasure (eller hur fanken det nu stavas ) "Consider him Good" har ju också en otroligt spännande stam med flea personliga favoriter bakom sig! (och du, jag vill boka! )
Joices "Colour Me Dash" är ju också spännande, på paint/huntersidan!
Jag hoppas givetvis på mina egna hingstar också som nu är två år (en av varje) men de har mer looken och rörelserna för sig, om jag ska vara kritisk, än den hottaste stammen man kan få tag i.
Under tiden vänder jag blickarna utomlands!
Är det ett paintsto du ska betäcka kanske det är en painthingst du ska leta efter istället? Kan inte så väldigt mycket om paintstammar så hingsten du nämnde säger mig inte så mycket men är det en allroundtyp du vill ha?
Malin
Hejsan
men hur är det med painthingsten Tors Mighty Bear? är han tävlad inom ridningen ännu eller på G ?
han har ju kalas stam och bra Halter resultat, vad jag vet.
och ska man gå efter bara Halter så är ju Harlys Triple Jet kalas.
men det är svårt att välja, ute i Europa finns massor
Creditor Canyon
Jag har en appaloosahingst som kanske skulle vara intressant.
Han heter Touch of Temptation och är efter Touchdown Kid AQHA och undan Triple Treat RR ApHC. Touchdown Kid antar jag att du känner till, så han behöver väl ingen närmare presentation. Triple Treat RR är efter Goer som är ApHC Hall of Fame och undan I'ma Sweet Thing, efter Do Do Chick AQHA (Superior Halter Horse)
Touch of Temptation kommer från Texas, han är 5 år har ROM i Non Pro och Open Halter (som ettåring), han är Texas Grand Champion Stallion. Han har placerat sig etta på EM. Han är helbror till fem World Champions och tre US National Champions.
Bilderna är tagna på EM när han var ett.
Han är red roan med enstaka fläckar.
Bild på hans föl hittar du här: http://www.algonet.se/~alita/avkhingst.htm
Jag är bara nyfiken nu, vad är kalasstam?
Han har ju tyvärr inte presterat alls i ridklasser vilket han borde ha gjort vid det här laget med tanke på åldern
Vad han har lämnat för avkommor vet jag inte heller, har inte sett mer än en av dom.
Och för övrigt ridmässigt det jag sett av honom så lämpar han sig mer för prestation åt reininghållet än gångartsklasserna...
Han heter Touch of Temptation och är efter Touchdown Kid AQHA och undan Triple Treat RR ApHC. Touchdown Kid antar jag att du känner till, så han behöver väl ingen närmare presentation. Triple Treat RR är efter Goer som är ApHC Hall of Fame och undan I'ma Sweet Thing, efter Do Do Chick AQHA (Superior Halter Horse)
Touch of Temptation kommer från Texas, han är 5 år har ROM i Non Pro och Open Halter (som ettåring), han är Texas Grand Champion Stallion. Han har placerat sig etta på EM. Han är helbror till fem World Champions och tre US National Champions.
Det DÄR är en blåblodig häst
Vill man på något sätt försäkra sig om ett bra psyke så är mitt första krav att den har presterat på tävlingsbanan, där det visar sig om psyket håller.
Jag skulle aldrig någonsin välja en hingst, hur snygg den än är, om den inte är ridbar, ens hemma i paddocken....
*kl*
Qtrsforpleasure (eller hur fanken det nu stavas ) "Consider him Good" har ju också en otroligt spännande stam med flea personliga favoriter bakom sig! (och du, jag vill boka! )
Man tackar och bockar!
Har aldrig sett V I live bara på bilder och där går ju trixa till ganska bra för att få benställningen att se ok ut men klart, varken han eller GDL har mer än 35 p på premieringen så att dom inte är helt korrekta kan man ju förstå...
Creditor Canyon skall enligt AQHA ha 18 avkommor, hade tyvärr inga pengar kvar så kunde inte kolla vad dom presterat men 7 var iaf visade. Håller med dig om att han ser väldigt valack-lik ut och saknar det lilla extra som drar blickarna till sig i en WP/HUS
Malin