Jag har faktiskt gjort en operation av min delade magmuskel men det sprack tyvärr upp igen. Så ja, jag har gjort ultraljud. Jag tränade inte innan operationen så jag kan inte svara på hur det skulle kännas om det var hopsytt. Jag tycker dock att funktionen på musklerna är bra idag så därför avvaktar jag med ytterligare en operation. Jag tränar bara mot eget motstånd när det gäller specifikt magmusklerna, dock kör jag tunga marklyft och knäböj och då behövs ju också en stark mage. Jag har också faktiskt bråck i ljumsken men det fungerar finfint också att träna på, än så länge. Klart att det buktar och ser märkligt ut men så länge det inte stör funktionen så bryr jag mig faktiskt inget om det, vilket är lite motsägelsefullt faktiskt.Jag vill inte på något sätt ifrågasätta dig, men detta är ett ämne som jag själv diskuterat flitigt de senaste 2 åren. Tränar du fria vikter eller maskin? Tränade du innan din diastas? Har du gjort ultraljud, eller hur vet du att det är 14 cm?
Jag tränade 2-3 dagar på gymmet i drygt 1 år innan min operation så visst går det. Men för mig, och för många andra, blev det en enorm skillnad att träna efter operationen. Som sagt, jag försöker verkligen inte göra något påhopp med detta men för mig är det så helt tvärtom mot vad jag stått på de senaste två åren. Givetvis är forumet fritt, och du behöver inte svara
Vad blev skillnaden i träningen efter din operation förresten?