Diss. Är uppväxt med riktiga granar från tomten. Bara en riktig, köpt känns udda nog för min del
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast en plastgran är inte en gran.
Jag tycker å andra sidan att det är väldigt ocharmigt med "låtsasljus" också.
Jag vill ha riktig.Jag har alltid haft svårt för plastgran. Jag vill egentligen ha en riktig och har alltid haft en riktig. En gran ska vara en gran, liksom...
Men de senaste åren har jag inte haft någon för att det känns bökigt- både att få hem den då jag inte har möjlighet att transportera hem den samt allt barr etc. Men jag saknar att få klä en julgran. Jag vill sätta i julgranskulor...
Och jag vill pyssla och göra smällkarameller...
Så nu har jag börjat fundera på plastgran.
Vad har ni för gran? Ska en gran vara en gran? Jag funderar på att åka och klämma på någon men är tveksam om man kan få en riktig julkänsla eller om det bara känns....plast...?
Extra charmigt när huset står i ljusan låga?
Jag har alltid haft svårt för plastgran. Jag vill egentligen ha en riktig och har alltid haft en riktig. En gran ska vara en gran, liksom...
Men de senaste åren har jag inte haft någon för att det känns bökigt- både att få hem den då jag inte har möjlighet att transportera hem den samt allt barr etc. Men jag saknar att få klä en julgran. Jag vill sätta i julgranskulor...
Och jag vill pyssla och göra smällkarameller...
Så nu har jag börjat fundera på plastgran.
Vad har ni för gran? Ska en gran vara en gran? Jag funderar på att åka och klämma på någon men är tveksam om man kan få en riktig julkänsla eller om det bara känns....plast...?
Diss. Är uppväxt med riktiga granar från tomten. Bara en riktig, köpt känns udda nog för min del
Alltså jag trodde inte någon hade levande ljus i sin julgran idag. Vilken brandfara .Man kan passa sina levande ljus, eller så kan man låta bli levande ljus.
Håller med. .Jag har massa olika julgranskulor....Här är det plastgran som gäller, en riktigt fin. Jag är barrhatare
För mig är granen en kuliss, det är pyntet som räknas Det ska vara massor av ALLT så mycket det bara får plats
Alltså jag trodde inte någon hade levande ljus i sin julgran idag. Vilken brandfara .
Du bor i en villa men har alltså haft en tomt med så mycket granar i olika åldrar så det har räckt till julgranar i över tjugo år?Diss. Är uppväxt med riktiga granar från tomten. Bara en riktig, köpt känns udda nog för min del
Nej, jag missförstår inte avsiktligt. Jag uppfattade dina kommentarer som att du hade levande ljus i granen. Att man har levande ljus i ljusstakar på borden etc. är ju fulkomligt vanligt (det hindrar dock inte att man även har ljus med ”låsas låga”). Att det var ljusstakar på bord etc du syftade på framgick inte.Missförstår du avsiktligt?
Jag syftade på sådana man kan tänkas ha på bordet eller någon annan yta du vet, för att det ska se mysigt ut.
Du bor i en villa men har alltså haft en tomt med så mycket granar i olika åldrar så det har räckt till julgranar i över tjugo år?