Pisslukt - hur får man bort det?

Elinoor

Trådstartare
Har en valp hemma som nu är 3 månader. Det är många gånger har hon inte hunnit hela vägen ut utan släppt av sin börda på vår rejäla hallmatta. Mattan är inte av slaget man slänger in i tvättmaskinen, utan snarare handskurar och högtryckstvättar. Det senare gjorde vi i förrgår. Men den luktar fortfarande piss!! Nån som vet om man kan göra något åt det, eller om det bara är att kassera?

Sv: Pisslukt - hur får man bort det?

Ättika sägs ta bort kisslukt. Dock är ju frågan om man vill ha ättikslukt. Den senare har dock gått bort efter nån vecka på våra mindre mattor (valp som tuggade på mattkanterna ett tag).

Jag fick tvätta min 2 ggr med högtryckstvätten- men peppar så verkar det ha gått bra nu. Vi polade in mkt diskmedel med tvätten med.

Tack för alla tips!

Skicka in den på en riktigt matt-tvätt och rulla ihop tills hunden är rumsren.

Det där sista får vi nog göra - rulla ihop mattan menar jag. Lite ludd under magen brukar ju utlösa vissa reflexer...

Men vi försöker nog med en tvätt till innan vi lämnar till matt-tvätt. Kanske är billigare att köpa ny matta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 218
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 020
Senast: Freyja_bus
·
Övr. Hund ..blev jag imorse. Står och tränar min hund på den vanliga ängen, lite fjärrdirigering och ställande och läggande osv. En kille med en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka