Pisklängd

Zarro

Trådstartare
Jag har fått för mig att pisklängden beror på avståndet mellan vagnen & hästen.Alltså beror inte på hästens storlek.Har jag rätt eller fel?

Sv: Pisklängd

I TR mom 506 punkt 3 står "Piskan skall vara anpassad
till ekipaget och tillräckligt lång för att nå hästen/hästarna om så ej är fallet kan straffpoäng utdelas. På fyrspann får snärten bindas upp."

Dom flesta brukar säga att den typ ska nå däckeln men tillräckligt lång för att nå hästen säger iaf TR.

Det beror ju alltså både på hur lång hästen är i kroppen och hur pass långt det är mellan hästen och vagnen. Om skaklarna är för långa så behöver man ju längre pisk för att nå då osv.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 719
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
644
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka