M

mannis

Hallo alla hästtogiga.
Min lilla pålla var i slagsmål i går och har nu fått en piphas, vad kan man göra åt det så det inte blir bestående?
M vH Mannis

Vänta och se vad som händer.

Min häst sparkade i väggen åt hästen bredvid och fick piphas. Två månader efter att hon slutade sparka så var piphasen borta :)

Tack för ditt svar.
Jag har köpt hem radital liniment och har börjat smörja henne :crazy:, sedan är det kanske bara att vänta.
M vH Mannis

Jag kan ju tillägga att veterinären kollat henne också, och han sa att den hade gått tillbaka och inte skulle innebära några men för henne :)

Preparat som t ex Zon (humanprep receptfritt på apoteket) kan annars fungera bra på akuta inflammationstillstånd. Det är alltså en antiinflammatorisk gel (och nu tänker man ju ofelbart på Ipren och måste sjunga "där du har ont, där lindrar jag" hela kvällen...)

Jag har provat Zon på mig själv men tyckte den var värdelös.
M vH Mannis

Men pharmastrong funkade på piphas, en gele som hjälper till att läka vävnadsskador etc. Finns oftast på butiker med travinriktning, så sök där. Dyr är den inte heller, men väldigt effektiv.

Sökte på nätet efter pharmastrong men hittade ingenting :confused: Vet du vem som är generalagent för den i sverige eller nåt sånt? Var lite nyfiken på vad det är för nåt...

Fiins det några travinriktade shopar på nätet?
Det låter väldigt intressant.
Tack för tipset.
M vH Mannis

Jag tittar på min burk som fö användes till pålla med piphas, detta kan ske tidigast i morgon.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 345
Senast: Tonto
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka