pinsamt...

lady_vip

Trådstartare
Snart kommer väl djurskyddet och hämtar mina jycks:D

Igår på vår kvällsprommis möter vi 2 människor med två hundar, så jag tog in mina vid sidan för full kontroll. Deras båda hundar spänner sig direkt och börjar morra, så jag går bara på.
Men Fortune tänder ganska snabbt på sånt och smiter framåt, varav jag tar i kopplet och säger nej, precis i det ögonblicket råkar jag trampa på hennes tass varav hon SKRIKER rätt ut och jag får mörka blickar av mötande hundägare.
Aja, hon kanske lär sig nåt tänkte jag och gick på, men såg efter några meter att de stod och såg efter mig:o:o

Oerhört pinsamt iaf och det är inte så superkul att ha piphundar när någon råkar höra ens plågeri:p

Sv: pinsamt...

Haha, det påminner mej om min kompis papillonkorsning som är den största filmaren jag nånsin sett maken till.
Hemmavid kan man ta tag i honom och han säger inte ett ljud, men så fort man är ute bland folk och fä så skriker han i högan sky bara man råkar nudda honom- han har väl upptäckt att matte släpper när man gör så ute på stan;)

Superpinsamt, än så länge vet inte folk vem jag är eftersom vi nyligen flyttat, men jag kan ju bara tänka mig vad folks smeknamn är. Hundarna får inte hälsa på andra hundar, jag slår dem, de får nog ingen mat:D Oh my!!

Åh, sådär har jag råkat göra massor av gånger. Inte alltid så att jag trampar på en tass, men jag har råkat göra något som får den lilla att skrika rakt ut. Hon är dessutom en sådan som väldigt lätt skriker rakt ut (framförallt mycket förut, för hon blev helt enkelt sur). Tex om en hund morrar på henne för att säga att hon inte får sno den hundens mat, så springer hon iväg och skriiiiiker som om hon blivit misshandlad. Samtidigt kan någon verkligen tackla henne så att det borde göra ont, utan att hon reagerar... :p
Vet att jag någon gång råkade dra henne i örat när jag skulle hålla fast henne i nackskinnet (tror att hon försökte hoppa och studsa enormt mycket mer än vad som var tillåtet) och jäklar vad hon skrek. Som tur var så var vi hemma då.

Då kan du tänka dig vilka blickar man får när man går med en liten påklädd "knähund" Min lilla herre är tämligen lättskrämd och kan pipa till ordentligt även om man bara snubblat till och lyckats fösa till honom med foten :grin: *yyyiiieeeep* säger han, kryper ihop som om man sopat till honom ordentligt och ger mig en låååång anklagande blick. När man tittar upp möter man blickarna från folk som går förbi, hur kan jag bara göra så med den stackars stackars lilla hunden! :devil:

Haha, det påminner mej om min kompis papillonkorsning som är den största filmaren jag nånsin sett maken till.
Hemmavid kan man ta tag i honom och han säger inte ett ljud, men så fort man är ute bland folk och fä så skriker han i högan sky bara man råkar nudda honom- han har väl upptäckt att matte släpper när man gör så ute på stan;)

Precis så gör min papillonkorsning... låter som man försöker ha ihjäl han bara man rör vid han.. :o

Mammas sheltie gjorde det samma när man tog honom i örat när han skällde på andra hundar. Man behövde bara röra örat och han gallskrek som om det skulle slitas av :eek:
Och han slutade inte snabbt heller utan kunde gnälla på ett bra tag utan att man faktiskt gjorde något. :crazy:

Superpinsamt, än så länge vet inte folk vem jag är eftersom vi nyligen flyttat, men jag kan ju bara tänka mig vad folks smeknamn är. Hundarna får inte hälsa på andra hundar, jag slår dem, de får nog ingen mat:D Oh my!!

Fick inte du tipset att ta med dig ridpisken på cykelturen för att kunna stävja dig ifall grannens hund kom farandes? Det kunde ju vara en syn för folk som inte känner dig, men har fått höra om den "hemska människan" som får sina hundar att skrika i tid och otid vid hundmöten :D

Haha, ja du får verkligen lida för förra ägarens daltande med lille nakenprinsen ;)

Åh vad jag känner igen mig! Jag har en hund som kastar sig ner på rygg och skriker i högan sky typ "förebyggande" om han gör någon han inte får och upptäcker att man blir "arg" på honom... Folk måste tro att jag plågar honom! Ffa eftersom han ofta gör charaden framför typiska "småhundsägare" då han tycker de hoppande bjäddande små ulltussarna är JÄTTEROLIGA och blir fullkomligt döv för allt vad hit heter om jag inte lyckas få honom fot innan ulltussarna börjar med sina "uppträdanden".

Den titeln är upptagen (iaf enligt hans egotrippade polare i vallhundsformat som med sin blick tagit över världen för längesen), men jag kan sträcka mig till att jämföra honom med kejsaren i kejsarens nya stil :D

[Puss på dig kvacken ;)]

Jag har gjort samma sak:o snubblade och lyckades trampa gammelhunden på tassen och han tjöt ju rätt ut stackaren:(
Min nuvarande hund kastar sig ner på backen när han inser att han har gjort något fel, och jag lovar jag har inte "lägger ner" honom på någotvis utan det är väl så att när han kommer på sig själv så lägger han sig för att säga förlåt:D
Men det ser ju hemskt ut när han kastar sig som om han skulle få stryk:crazy:

Fick inte du tipset att ta med dig ridpisken på cykelturen för att kunna stävja dig ifall grannens hund kom farandes? Det kunde ju vara en syn för folk som inte känner dig, men har fått höra om den "hemska människan" som får sina hundar att skrika i tid och otid vid hundmöten :D

Jo:D Det hade väl varit ännu bättre:rofl:

Haha :p

Jag gjorde likadant förra veckan, och alla i mitt område hatar mej fast jag aldrig gör något (jag slänger ut katterna i flera dar utan mat o vatten o lämnat hundarna inne utan mat o vatten-enligt som då, hur dom nu kan "veta" att djuren inte har mat inne :rofl:) aja dom har sitt roliga men när jag mötte en granne så börja lilla drever/taxen att skälla o jag råka trampa han på tassen samtidigt som jag sa till han o han skrek ju hela vägen till bilen o halta :p, haha jaa nu kommer dom nog säga att jag slår djuren med :grin: :p

*kl*

Eller som jag gjorde. Hade satt fast hunden i ett träd och försvann sedan med favvoleksaken in i skogen och gömde den, går tillbaka till hunden som sitter och tittar förväntasfullt. Precis när jag tänkte släppa iväg honom för att leta leksak så ser jag att 100 meter bort kommer det en hund så jag väntar med att släppa och står bara och väntar på att dom ska gå förbi. Min hund blir helt GALEN av att inte få springa iväg och leta leksak så han TJUTER och SKRIKER som en stucken gris för att han blir så hetsad/uppspelt. När människan med hunden går förbi blänger hon med en mördarblick och frågar VAD I HELVETE JAG GÖR MED HUNDEN?! Hahaha, fy så pinsamt det blev och jag försökte förklara för henne hur det låg till med det var som att prata med en vägg.:rofl:

hhahaha men :rofl: jaa iböand är det nästan lika roligt jämt :p

Ungefär liknande när jag är ute och går med vovven, han har gjort fram tills för några dagarsen utfall mot andra, skäller och hoppar mot dom, drar i kopplet osv. Vi frågade om det på kursen och dom sa att man kunde när hunden blir så okontaktbar peta den i sidan så man får uppmärksamheten igen. Funkar jättebra, men första gångerna jag gjorde så på promenaden när han började dra så pep han hur högt som helst, folk måste undrat vad jag höll på med..

Men detta har funkat, nu är han mycket mera uppmärksam på mej/oss när vi är ute och går, drar faktiskt ingenting i kopplet längre. Himla skönt att slippa höra flåsandet också. Tänk att det kan vara så lätt ibland.

Haha jag känner igen mig precis i dessa situationer xp
För en vecka sedan var jag ute med min och en kompis hund. Precis när vi kommit till den andra hundens ägare så råkade jag trampa på hans svans så han tjöt som en stucken gris :crazy: Ägaren gav mig en lite sur blick, det var så pinsamt!:p

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 832
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 876
Senast: Dino
·
D
Övr. Hund Imorse var jag med om nåt mindre behagligt som jag har svårt att smälta som jag känner att jag behöver lufta här samt funderar jag på...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: AnnaSGM
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 705
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈