Den här tråden väcker så många minnen!
Kom att tänka på en till pinsam sak som hände mig när jag jobbade i stall, eller två nu när jag tänker efter.
En dag känner jag mig lite underlig i underlivet när jag åker ut till jobbet. Tänkte inte mer på det, hästarna skulle ut.
Sedan efter att ha kört ut alla hästar står jag i sadelkammaren och känner hur det bara rinner nedför benen. Jag kissar på mig!
Jag fick ringa min mor som fick komma och hämta mig så jag kunde åka hem och byta byxor. Visade sig att jag hade urinvägsinfektion. Men gud vad jag var glad att jag jobbade själv i stallet och inte hade några praktikanter just då!
En annan gång i det stallet var jag ute på en jättemysig barbackatur med en av stallets ardennrar. Solen sken och allt var perfekt.
Tills vi kommer ut på en liten liten stig. På vänster sida är packat med träd och på höger en vattenström. Då kommer givetvis en gigantisk pinne rätt över stigen. Jag kan inte svänga åt något håll eller vända hästen så jag sitter helt enkelt kvar.
När vi passerar pinnen så får jag lägga mig på rygg över hästens rumpa. Ändå så räcker inte detta och jag glider sakta ner bakom hästen. Det måste varit den fulaste avåkningen jag varit med om, när jag ligger över hästen i skritt och sakta glider av.
Efter detta ville hästen givetvis inte att jag skulle upp igen heller, utan tyckte det var väldigt roande att jag fick springa efter. Så resten av sträckan (halva rundan) spenderar jag med att springa efter hästen.
Precis runt husknuten får jag tag i henne och hoppar upp från en stenmur. När vi passerar runt hörnet träffar vi min chef som utbrister "Åh vad mysigt ni har! Har ni haft det bra?" och jag svarar glatt och andfått "Jaaa jättemysigt!".