Pinsamma saker man gjort

Senaste tiopoängaren:

Står i simhallens omklädningsrum efter träningspass. Det är typ tio minuter kvar till stängning: mycket folk i omklädningsrummet. Jag står då naken och ska då lite snabbt och elegant sätta på mig mina trosor. Bara det att det inte är vad som händer. På något sätt lyckas jag liksom snubbla på mina trosor så att jag handlöst ramlar rakt in i det öppna metallskåpet framför mig. Vilket ju självfallet låter ganska rejält och vänder gott om uppmärksamhet åt mitt håll.

Turligt nog är jag ju en alltid lika elegant och samlad människa så jag sa bara "Hoppsan!" sådär klämkäckt och log lite maniskt samtidigt som jag kravlade ut ur skåpet och tänkte att värdighet, det är överskattat.

. Jag var 14-15 år och nybörjare på slalom och åkte i en backe som jag inte kände till. Någonstans i mitten av backen tappade jag kontrollen över skidorna och det blev mer störtlopp än slalom, for över ett krön och på andra sidan var det ett "big jump" för snowboardåkare... och där flöööög jag :arghh:
Landade på svanskotan framför en snowboardkille som stod nedanför hoppet och väntade på sina kompisar, han ropade "vänta ett tag Ante, det kom en brud först!" och sen frågade han mig om det hade gått bra och jag kraxade fram ett "jaaa" och ville bara sjunka genom jorden :o. Skidorna hade såklart släppt i landningen och åkt nedför backen på egen hand så jag fick gå ner...

. På högstadiet, i 8:an, hade vi idrott före lunchen och en gång gick jag till matsalen iklädd tröja, jacka, skor och långkalsonger.... hade glömt ta på mig byxorna :meh:.

. När jag var yngre skötte jag ett jätte trevligt litet varmblod som dock hade den egenheten att tvärnita om han fick syn på något, jag kom ridande på en raksträcka och fick se en klasskompis brorsa, som jag tyckte var ursnygg :love:, komma gående längre fram. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte (förmodligen inte alls) för jag tänkte stajla och galoppera förbi honom, så jag drev hästen i galopp och iväg bar det... i kanske 15-20 meter, sen fick även hästen syn på killen och tvärnitade och jag gjorde en stilig kullerbytta över halsen och landade hårt på rygg. Tappade andan och det nästa jag kommer ihåg är att killen står böjd över mig och frågar om det gått bra.

Jag åkte på en stor hästtävling en tidig morgon och skulle grooma till min kompis. Inser att jag fått på mig olika skor, knäpp som jag är tyckte jag det var skitball och berättade det för alla.

Kom på en till, när jag var i yngre tonåren hade jag och en kompis en klubb som vi kallade IM ("Inga Mesar") där vi utmanade varandra att göra diverse korkade grejer. En dag var vi ensamma hemma och min pappa hade satt på bastun så vi fick för oss att basta, ute var det en massa snö och runt 20 minusgrader. När vi bastade kom min kompis på idén att vi skulle göra en IM-utmaning och springa runt huset (villa i tätbebyggt villaområde) nakna, så det gjorde vi. Dock tog vi inte med oss någon nyckel ut och ytterdörren går automatiskt i lås när man smäller igen den så när vi kom tillbaka efter vår springtur insåg vi att vi var utelåsta :crazy:. Att stå ute i -20 grader och utan möjlighet att skyla oss var inget alternativ så jag var tvungen gå över till närmsta grannen och fråga efter extranyckeln. Såååå pinsamt, grannen skrattade i alla fall gott och jag får än i dag höra "minns du den gången då du..."....

Jag hade varit på systembolaget och köpt en liten halvflaska rött vin. Eftersom det var en så liten flaska, tog jag ingen påse utan stoppade den i min lilla pytteryggsäck som jag har istället för handväska.

Sen åkte jag för att tanka bilen. Av nån anledning var den lilla ryggsäcken inte ordentligt stängd, så när jag klev ur bilen, rullade den ur väskan och ner på asfalten. Jag hoppade snabbt ur för att fånga flaskan, som sakta men retsamt rullade in - under min bil. Jag ner på knä för att nå min flaska, men icke. Runt till andra sidan, nådde inte flaskan.

I bilen bakom min satt två personer och väntade på plats vid pumpen, de betraktade hela förloppet med stort intresse.

Vad skulle jag göra? Lägga mig på mage och kräla in under bilen efter min vinflaska? Strunta i den och köra därifrån som om inget hänt? Åskådarna väntade spänt för att se vad denna patetiska något äldre kvinna skulle göra för att nå sin vinflaska.

Jag körde fram bilen en bit, klev ur igen, plockade upp flaskan och körde iväg. Jag undrar vad åskådarna tänkte? Desperat kvinna som ska hem och dricka vin! Hahaha!! :D:laugh:

Jag skulle åka och handla lite på Willys, jag tog mopeden då det inte var så mycket jag skulle ha, men ska tillägga att jag inte är någon mästare på mopedkörning. Jag blir tyvärr lite stressad av mycket trafik omkring mig, även när jag kör bil. Hur som, in på den mindre vägen som leder till Willys parkering, en hel del bilar... Utanför Willys står det försäljare från något telefonbolag och en hel del människor runtomkring. Jag kommer då åkandes på mopeden (30-moppe), ska svänga upp gångvägen in mot cykelparkeringen men har liiite för hög fart så bromsarna låste bakhjulet så jag sladdar upp för hela gångvägen med riktigt högt skrikljud!
Jag hade att välja på att bara fortsätta köra och åka hem igen, men jag pallade inte så jag parkerade moppen, tog av mig hjälmen och låtsades som att jag gjorde det med flit.. Ska tillägga att jag är 45 år... Alla stod och gapade och stirrade.. Jag höll på att skämmas ihjäl, borde fått en Oscar för min prestation där :D

Jag gör klantiga grejer konstant.

När jag flyttade in här tappade jag bort nycklarna till lägenheten första veckan, alla tre. Fick ett provisoriskt lås först och behövde låna nyckel av grannen för att komma in i förrådet. Hon tyckte att jag kunde ha en reservnyckel där när jag väl fått mitt riktiga lås ifall det skulle hända igen.
Tur det eftersom jag någon vecka efter det låste in mina nycklar I förrådet och fick gå in till henne och hämta min nyckel för att komma in i lägenheten och hämta reservnyckel till hänglåset :D

Var i en butik och tittade på en grej, när jag la tillbaka den flög den igen hyllan och ner på andra sidan där det stod massa saker i porslin som såklart flög ner i betonggolvet.
Dog lite av skam.

En annan grej som dock inte var pinsam för mig :D
Åkte taxi i tjänsten och chauffören skulle tanka. Han var lite stressad och körde från macken med slangen kvar i :D

Har varit och handlat, kommer ut från affären och ser min bil lite längre bort på parkeringen. Klickar upp låset med fjärrkontrollen, slänger in kassarna på passagerarsidan och går runt och sätter mig på förarsidan. Men så konstigt!? Sätet känns felinställt... Och var kommer den där bilbarnstolen ifrån!? Och var är min hund!? :nailbiting:

Någon annans bil. :o :banghead: :o
Smög runt och plockade ut mina kassar och sprang bort till min egen bil (där Monster intresserat satt och tittade ut genom fönstret, förmodligen funderandes på vad matte höll på med), kände mig som en biltjuv...

Alltså.. Jag har haft massor med drömmar att jag glömmer klä på mig kläder och går omkring naken på jobbet. Finns det någon som faktiskt har gjort den missen eller är det bara nåt man är rädd för?
Inte jag, men en gammal kollega - nästan. Vi jobbade i en stor trädgårdsaffär där vi hade förkläden på. Min kollega hade kommit till jobbet med kjol, men skulle byta till byxor...vilket hon inte gjorde, utan tog bara av sig kjolen, klädde på sig förklädet...och lämnade rumpan bar (med trosor på ändå, som tur). Hon märkte sitt misstag då hon stod vid kassan och hade en bra bit att gå genom butiken för att komma till personalutrymmena :D

Det var för ca 20 år sedan en kompis kom in och frågade om jag skulle följa till centralorten och handla och jag tyckte det var en bra ide fast jag skulle byta byxa och sprang upp i skåpet och tog en mysbyxa ..Det var just efter morfar dött och jag hade inte hunnit rensa ut hans kläder ..och kollade inte särskillt noga utan hoppade i den då kompisen väntade När vi var och handlade tittade folk konstigt på mig och även kompisen men han sa inget och när jag kom hem så upptäckte jag att jag hade morfars randiga pyjamasbyxa på mig ...Bara lite pinsamt

Jag skulle åka och handla lite på Willys, jag tog mopeden då det inte var så mycket jag skulle ha, men ska tillägga att jag inte är någon mästare på mopedkörning. Jag blir tyvärr lite stressad av mycket trafik omkring mig, även när jag kör bil. Hur som, in på den mindre vägen som leder till Willys parkering, en hel del bilar... Utanför Willys står det försäljare från något telefonbolag och en hel del människor runtomkring. Jag kommer då åkandes på mopeden (30-moppe), ska svänga upp gångvägen in mot cykelparkeringen men har liiite för hög fart så bromsarna låste bakhjulet så jag sladdar upp för hela gångvägen med riktigt högt skrikljud!
Jag hade att välja på att bara fortsätta köra och åka hem igen, men jag pallade inte så jag parkerade moppen, tog av mig hjälmen och låtsades som att jag gjorde det med flit.. Ska tillägga att jag är 45 år... Alla stod och gapade och stirrade.. Jag höll på att skämmas ihjäl, borde fått en Oscar för min prestation där :D
:rofl::rofl::rofl: Tack för dagens storskratt! Vad roligt det hade varit att se dig!

Edit: Kan inte sluta skratta! Tårarna rinner och djuren tror jag är galen.

så jag sladdar upp för hela gångvägen med riktigt högt skrikljud!
Jag hade att välja på att bara fortsätta köra och åka hem igen, men jag pallade inte så jag parkerade moppen, tog av mig hjälmen och låtsades som att jag gjorde det med flit..

:laugh::laugh::laugh::laugh: Jag kan, som sagt, inte sluta skratta!
Hur kom det sig att du fick för dig att låtsas som att du gjorde det med flit? :rofl::rofl::rofl: :bow::bow::bow:

(Nu väcker jag stackars Valpus som precis somnat)

En gång när jag hade bråttom iväg så slängde jag av mig pyjamas och drog på kläderna, rusade iväg ut. Kände att nåt irriterade vid benet men tänkte inte på det. Efter några steg kollade en tjej konstigt på mig. Det där vid benet kändes en gång till, jag kollade ner och hoppsan det var visst pyjamaströjan som hängde från midjan. Fiskade snabbt upp den och stoppade ner den i ryggsäcken.
Det var säkert ingen mer som såg. :cool:

En annan gång var jag nära att gå ut på stan med öronproppar. Upptäckte det som tur var i hallen. Puh.

En tredje gång var på lågstadiet tror jag. Jag och en klasskompis gungade i lekparken när Ulla (personal) gick förbi längre bort. Jag skrek allt vad jag kunde: "ULLA, BULLA, KULLA, KNULLA!!!!!" (Jag visste inte vad knulla betydde då). Oops. :o

Några gånger har jag gått ut på stan med veck efter kudden på kinden. Vadå sovit länge? :angel:

Kommer inte på något mer just nu men vill gärna läsa om era pinsamheter. :p
Mitt framför läraren på högskolan drar jag ned dragkedjan på min kofta och under dem hade jag bara en BH... Inte en t-shirt som jag trodde.

:laugh::laugh::laugh::laugh: Jag kan, som sagt, inte sluta skratta!
Hur kom det sig att du fick för dig att låtsas som att du gjorde det med flit? :rofl::rofl::rofl: :bow::bow::bow:

(Nu väcker jag stackars Valpus som precis somnat)
Man måste ta snabba beslut ibland, då var det det bästa min hjärna kom på, att spela cool, allt var som jag hade tänkt mig. Jag menar, jag hittade inget alternativ där och då :D Jag t.o.m. tog av mig hjälmen och slängde med håret :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka