Pinsamma saker man gjort

Detta hände för ett par år sedan, men iaf jag hade varit och gjort min veckohandling och var en aning stressad, gick till en bil som såg ut som min så jag tänkte inte så mycket på det utan började självklart sätta in kassarna i bilen. Då ser jag en mycket förvånad man som tittar på mig och båda två samtidigt utropar va gör du i MIN bil? Som ni säkert förstår var det inte min bil utan en som såg ut som min.

Detta hände för ett par år sedan, men iaf jag hade varit och gjort min veckohandling och var en aning stressad, gick till en bil som såg ut som min så jag tänkte inte så mycket på det utan började självklart sätta in kassarna i bilen. Då ser jag en mycket förvånad man som tittar på mig och båda två samtidigt utropar va gör du i MIN bil? Som ni säkert förstår var det inte min bil utan en som såg ut som min.

hahaha det där känner jag igen. Va med min chef och handlade en gång och då hade hon med sig sin jakthund i bilen en stor alaskan malamute. Vi hoppar ur bilen och går in utan att hon låser. När vi kommer ur affären står en exakt likadan bil bredvid.. Chefen öppnar sin förar dörr och stirrar på en äldre herre som sitter bakom ratten och glor tillbaka. Hon frågar vad i helskotta han sysslade med och han svarar med darrande röst " Jag hoppade in i fel bil och nu kan ja inte hoppa ut igen.!" Haha Då hunden är vaktig av sig så har han lärt sig att man släpper in folk men inte ut utan att matte godkänt det, Så där satt gubben med ett hund huvud på axeln som morrad kraftigt å fort han försökte gå ur bilen :D

Vi skrattade gott och gubben skämdes en stund när han väl kunde lämna bilen:p

Min förra hyresvärd tog också fel bil en gång. Den var ny, så hon reagerade inte på att bilen hon febrilt försökte låsa upp inte var exakt samma färg som hennes. Hon ringde till och med bilförsäljningsfirman, som skickade ut någon för att låsa upp. Hon fick ringa upp och avboka när hon insåg att det var fel bil...

Lite snål är man ju så jag valde de billigaste, en rejäl rulle för en billig penning. Väl ute insåg jag att det var lite korkat för jag hade ingenstans att lägga påsarna. Jag stoppade helt sonika ner påsarna i resåren i sidan på byxorna och sprang vidare. Jag var väl inte allt för vältränad och blev trött och svettig rätt fort men lade ändå märke till att folk tittade på mig. Av någon underlig anledning fick jag för mig att det var för att de tyckte att jag var snygg... Hur jag nu kunde få för mig det där jag svettig och flåsande älgade fram.

Det var till slut en äldre herre som fick mig att förstå vad som hade hänt, han gav mig en så skräckslagen blick att jag ganska snabbt förstod att jag inte direkt framstod som snygg i hans ögon. Jag tittade ner och upptäckte att rullen med påsar hade lagt sig strategiskt i skrevet så att det såg ut som jag hade en jättedase i erigerat tillstånd. Jag skyndade mig att ta upp rullen och sedan sprang jag hela vägen hem med den som en stafettpinne i handen...

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

hahaha det där känner jag igen. Va med min chef och handlade en gång och då hade hon med sig sin jakthund i bilen en stor alaskan malamute. Vi hoppar ur bilen och går in utan att hon låser. När vi kommer ur affären står en exakt likadan bil bredvid.. Chefen öppnar sin förar dörr och stirrar på en äldre herre som sitter bakom ratten och glor tillbaka. Hon frågar vad i helskotta han sysslade med och han svarar med darrande röst " Jag hoppade in i fel bil och nu kan ja inte hoppa ut igen.!" Haha Då hunden är vaktig av sig så har han lärt sig att man släpper in folk men inte ut utan att matte godkänt det, Så där satt gubben med ett hund huvud på axeln som morrad kraftigt å fort han försökte gå ur bilen :D

Så roligt men stackars lilla farbrorn! :rofl:

Men farbrorn då! :o:love:

Åh jösses, det här påminner mig om en helt vansinnig kväll jag hade precis före jul...

Jag och min vän var på julmiddag i grannstaden och skulle ta taxi till tåget hem. Vi bokade en privattaxi, alltså ganska anonyma bilar utan offentlig taxiskylt. Vi fick ett meddelande om att bilen var där och gick ut, och i precis samma stund som min vän öppnar bildörren inser jag att det är fel bil och får lite panikslaget fram "Noo! Fel car!" Just ordet "fel" betyder ju inte så värst mycket för en engelsktalande men hon insåg i alla fall snart sitt misstag, bad föraren om ursäkt och vi hoppade sedan in i rätt bil.

När vi kommit en bit på vägen inser jag att jag har glömt min plånbok hemma i vår stad, men min vän säger att hon kan betala så länge. Vi ber att få stanna till vid en bankomat och min vän hoppar ut för att ta ut pengar. Minuterna går och jag kan se hur hon blir mer och mer frustrerad där vid bankomaten. Till slut hoppar jag ut för att se vad hon håller på med, och hon väser då fram att hon inte har några pengar kvar på kontot. Alls. Vi står alltså i en främmande stad, med en taxameter som redan är uppe i 150 kr, och har inte ett korvöre att betala med. Tågbiljett hem hade vi som tur är, men inte mer än så.

Mitt spontana förslag är att inte nämna något för taxichauffören "så löser vi det när vi kommer fram till tågstationen" (hur i hela friden tänkte jag där?). Chauffören frågar dock varför min vän aldrig tog ut några pengar, så vi blir ju så illa tvungna att förklara, varpå taxichauffören tvärstannar och vägrar köra en meter till. Efter mycket förhandlingar och både mer och mindre vansinniga förslag hittar min flatmate en trisslott i sin väska, med vinst på 50 kr som hon inte tagit ut än. Det kunde ju inte bli värre tänkte vi, så vi föreslog helt fräckt att lämna trisslotten som betalning. Döm av vår förvåning när taxichauffören säger ja, startar bilen igen och kör oss hela vägen till stationen!

Lesson learned: Ha alltid en trisslott i väskan. Alternativt en plånbok.

Kom på en till pinsam grej. Jag gick i ett tjusigt gymnasium i Stockholm, de flesta som gick där hade ganska täta päron. Alla och jag menar alla klädde sig på den tiden i filippa K jeans som var uppvikta nertill samt linne och skjorta till det hade man vita converse det var någon slags skoluniform kan man nästan säga. Jag hade också fillippa K men brukade spexa till det ibland och klädde mig gärna i sjuttiotalsinspirerade kläder, dessutom hade jag frångått normen att ha en skepparkavaj som ytterplagg och valde en kappa som var lackerad.
När jag var med mina polare kände jag mig rätt ball men när jag gick själv så var det lite jobbigt tyckte jag. Oftast så valde jag därför att gå ut en sidoväg när jag gick själv men just den här dagen kände jag mig ovanligt säker på mig själv och bestämde mig för att ta stora utgången, jag skulle bara ut och köpa lite snask i tobaksaffären över gatan och det var bråttom för rasten var kort.
Jag bestämmer mig helt sonika för att ta snabbaste vägen genom de stora portarna och ut till trappan där alla coola människor stod och rökte (fast man absolut inte fick).
Den där trappan ledde ner till en enorm skolgård som man var tvungen att traska över för att ta sig ut från skolområdet.
I alla fall, just den här dagen var det rätt kallt och jag hade på mig min lackkappa, jag kliver ut genom dörrarna till alla balla människor som står och röker och snackar så där som balla, kaxiga människor snackar med varandra och tar första steget ut för trappan. Första steget går bra men sen halkar jag till, hoppar upp i luften och slår en perfekt klackspark samtidigt som jag släpper mig så att det dånar om det... Jag landar stiligt på fötterna och fortsätter att gå. Det blev helt tyst i trappan och jag känner hur blickarna bränner i ryggen, men ingen säger något. Det var bara att fortsätta att gå hela den långa vägen till utgången. Jag kom inte tillbaka mer den dagen. Så här i efterhand inser jag att de måste ha trott att jag gjorde det med flit. Jag tror att de blev lite rädda för jag vek av så mycket från normen.

Idag önskar jag att någon hade filmat det för det måste ha sett så fruktansvärt kul ut...

Kom på en annan lite skämmig grej som inget vet att jag gjort, tills nu. Jag sov på hotell igen och hade varit ute på stor middag kvällen innan. På väg tillbaka till rummet efter frukosten ligger ett par trosor för sig själv i korridoren och jag skämtar med de andra om vad som föregått under natten. När jag passerar dem igen på väg från rummet inser jag att det var mina trosor, jag måste gjort klassiker och dragit av mig byxor och trosor kvällen innan och sen missat att de var kvar i byxorna när jag gick för att äta frukost.

Tur de ramlade ut i korridoren och inte i kön vid buffén. Hur dyra de än var när jag köpte dem så var de inte värda risken att någon skulle se när jag plockade upp dem, så de fick ligga kvar som samtalsämne åt de andra gästerna och hotellpersonalen. :angel:

Okej, säkert någon som vet vem jag är men jag får väl bjuda på ett skratt då.

Var i Ryssland med skolan för rätt många år sen. För den som har varit där, ja ni förstår hur vägarna ser ut. Och toaletterna för den delen. För er som inte vet: Ryska toaletter har sällan någon toaring. Inget toapapper. Ibland om man har tur så är toastolen hel. Vägarna i staden jag var i var täckta av så otroligt tjock is så jag har aldrig sett något liknande i en stad, där hjulspåren hade fryst till på vägen var det kratrar som svalde ett halvt däck!

Så väl ute på promenad mellan några aktiviteter med ett gäng nyfunna ryska vänner samt några klasskompisar, går vi på en gångväg som är extremt hal. Jag halkar till såklart och självklart har jag inte varit på toa heller, så magen var väl inte den bästa sådär efter tre fyra dagar. Så... jag släpper den mest enorma fisen i hela världshistorien samtidigt som jag ropar SHIT, nästan lägger mig raklång på isen och mina nyfunna ryska vänner brölskrattar och säger yeees shit?! Undrar fortfarande om dom faktiskt trodde att jag menade skit med mitt shit och sket ner mig.. Tur att Ryssland är långt borta :o

Såhär några år senare, fortfarande pinsamt.

För ett par år sedan jobbade jag på restaurang, och efter en konferens på anläggningen skulle lite drygt 120 gäster äta trerätters.
Det visade sig att grossisten vi handlade av hade missat de 12 färdiga kladdkakorna vi beställt till efterrätter, vilket ledde till att jag fick stressbaka ett par plåtar kladdkaka. Sagt och gjort, fick ut kladdkakorna precis i tid och var mäkta nöjd.
Satte mig ner med kollegorna efter kvällen för en snabbfika och... "Vad fasen är detta?!"
Den smakade salt som tusan och var bara att spotta ut!
Efter lite efterforskningar märkte jag att jag hade tagit socker&salt-mixen som använts till att grava lax, istället för socker :o

Inte konstigt att vi fick slänga så mycket efterrätter.. :o

Jag lyckades kränga av mig både tjocktröja, linne och sport-bh på gymmet för några veckor sedan.. Lyckligtvis var den enda som fick sig en närmare titt en man i övre medelåldern som jag utvecklat en mycket god "vi pratar inte med varandra men nickar artigt när våra blickar möts"-relation till under mina sena kvällar på gymmet, och han tog det hela med ro.

Jag hade skadat ryggen och precis fått medicin för det. Skulle ner på gymet för att träna ett gruppass. Under uppvärmningen känner jag något varmt mellan benen, jag hade kissat på mig, mycket! Fick springa ner och byta om, som tur var hade jag ett par mjukare byxor med mig. Det visade sig att medicinen var muskelavslappnande...

Min pappa satt i bilen utanför affären, när en något äldre dam raskt hoppar in på passagerarsidan och lägger av en rejäl låång rökare, utbrister därefter -'deeet var skönt...!'' .... sen inser hon att det inte var rätt bil :p

Det är otroligt hur många som har gjort eller varit med om det, har säkert läst hundra skildringar som är precis likadana :)

jag är sådär allmänt pinsam. Förstår inga sociala koder eller dolda budskap. Så jag fattar inte när folk vill bli av med mig.
och så ramlar jag jämt.. hela tiden.. och gör mig illa dessutom, så jag kan inte bara hoppa upp och skutta vidare som om inget hade hänt..

Kan bjuda på en pinsam grej.

Ny på jobbet och började mitt i januari, en snörik januari. Bilen var tyvärr utlånad och min chef erbjöd skjuts till jobbet. Vi bodde nästan grannar. Jag hade nog bara jobbat ett par veckor knappt men visste att chefen var extremt petnoga med sina grejer, bla sin bil. Jag väntar utanför min lägenhet när han kommer, jag kilar över till andra sidan vägen och öppnar dörren. Det dumma var att han ställt ganska nära trottoarkanten och där var en ordentlig snö/is-vall. Jag tänkte inte utan slog upp dörren i vallen. Han märkte givetvis det. Han var onormalt tyst hela vägen in till jobbet.... Och när vi kom fram så trodde jag han skulle avsluta min anställning, hehe. Jag gick in och såg genom mitt kontorsfönster hur han inspekterade bildörren, noggrant. Det gick bra, det blev inget, men fy fasiken... Det var ingen rolig dag på jobbet! :P Nu kan jag bara skratta åt det, men det var galet pinsamt då!
Vid ett annat tillfälle hade jag och kollega varit iväg och jobbat på en mässa. Vi skulle jobba där i två dagar och bodde på hotell. Vi hade en skåpbil som var högre än vad vi trodde. Det gick halvbra när vi körde ner i parkeringsgaraget om man säger så.... Men vi berättade när vi kom tillbaka till jobbet, pinsamt att inte ha koll på bilhöjden! Det gick bra, det var bara plasten runt antennen som blev lite skrapad. :)

En gång när jag skulle parkera min cykel i en rad med andra cyklar så föll cyklarna som dominobrickor. En man som såg det skrattade gott.

I dag när jag gick förbi en cykel på trottoaren så råkade jag putta till styret så den föll. :o Jag låtsades som om jag var oskyldig och gick vidare. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka