Piggare av Levaxin?

Mitt liv fick en ordentlig omvändning när jag fick levaxin. Men jag har många symptom kvar.

Det som försvann:

’ pissa 3-4 ggr per natt
’ planera min dag efter hur mycket extra sovande jag kunde klämma in
’ Den förlamande tröttheten
’ burret i öronen
’ en helg borta tog en hel vecka att reparera i ork
’ Jag kan gå flera dagar utan att behöva sova middag

Sådant som är kvar (bland annat):

’ Svårt med temperaturregleringen
’ Sover fortfarande gärna 10-11 timmar per natt om jag kan
’ fortfarande överviktig och långsam ämnesomsättning (det är inte så svårt att ta reda på om man äter majs);)
’ Låg puls, som en elitidrottare (jo, tjenare!) men inte farligt låg

Fy. Jag lider med dig. Jag måste säga att jag beundrar dig starkt för allt du åstadkommer trots din trötthet, din disciplin är imponerande.
:o:love:
Livet stannar ju inte bara för att jag är sjuk, utan CSN fortsätter flåsa mig i nacken. Glad däremot att läsa det inrikting jag gör för att förstå kroppen bättre. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att ha barn under dessa omständigheter.

QUOTE="micaelathegreat, post: 18451757, member: 2869"] Jag vill bara vara som jag var förut, jag vill kunna jobba en dag utan att behöva sova under dagarna. Jag vill kunna umgås med familjen på helgerna utan att behöva sovpauser.[/QUOTE] This!
Men jag litar på vården, samt att jag inte tänker utvärdera mig trötthet under två terminer med stora utmaningar eller under årets mörkaste tid. Tänker ta nya prover i vår och se vad som händer med rejält bra kosthållning (har tröstätit över tröttheten och levt på socker för attt hålla mig vaken - inte optimalt).

Heja dig och pillren! :banana:

Något bättre! Jag har börjat på lägsta dosen sedan någon vecka. Är fortfarande otroligt seg på förmiddagen och en stund efter lunch, men har blivit mycket piggare framför allt på kvällarna (vilket inte är sådär jätteoptimalt ur arbetssynpunkt). Det är dock väldigt skönt att ha energi en liten del av dagen i alla fall. :) Är fortfarande lika frusen. Är dags för provtagning nästa vecka, får se vad de säger då!

Något bättre! Jag har börjat på lägsta dosen sedan någon vecka. Är fortfarande otroligt seg på förmiddagen och en stund efter lunch, men har blivit mycket piggare framför allt på kvällarna (vilket inte är sådär jätteoptimalt ur arbetssynpunkt). Det är dock väldigt skönt att ha energi en liten del av dagen i alla fall. :) Är fortfarande lika frusen. Är dags för provtagning nästa vecka, får se vad de säger då!
Härligt att det tagit lite skruv!
Rom byggdes inte på en dag, så hoppas att det fortsätter ta sig.

Vissa tar medicinen precis innan de går och lägger sig och får det hela förskjutet till morgonen. För vissa passar det men för andra inte. Kanske något du ska testa?

Levaxin är ju långsamverkande. Därav att det ska gå 6 veckor mellan dosändring och ny provtagning, så vilken tid på dygnet man tar den är en smula oväsentligt.

Levaxin är ju långsamverkande. Därav att det ska gå 6 veckor mellan dosändring och ny provtagning, så vilken tid på dygnet man tar den är en smula oväsentligt.

Min läkare påstår tvärtom, jag märker på någon dag och när vi ska ta blodprov för hälsovård får jag inte ta levaxin på morgonen jag ska ta blodprovet för det blir fel på provet påstår labbet, så jag undrar jag om det är en gammal förlegad myt. Men, jag vet att de flesta endokrina läkare (heter det så) säger att det tar lång tid.

Min läkare påstår tvärtom, jag märker på någon dag och när vi ska ta blodprov för hälsovård får jag inte ta levaxin på morgonen jag ska ta blodprovet för det blir fel på provet påstår labbet, så jag undrar jag om det är en gammal förlegad myt. Men, jag vet att de flesta endokrina läkare (heter det så) säger att det tar lång tid.
Ja samma här. Jag får varken ta Lithionit eller Levaxin innan provtagning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar