Piggare av Levaxin?

Bara levaxin funkar inte på mig. Jag går på en kombinationsmedicin som också har naturlig hormon ihop med levaxin och liothyrin.
Den räddade verkligen mitt liv.
Från att ha blivit totalt orkeslös(frös, snurrig i huvudet etc)och till sist deprimerad av det så är jag nu mitt vanliga hysteriska jag. Och minne, inlärningsförmåga etc är åter.
Blir heller inte sjuk lika mkt om jag sköter mig och inte gör på tok för mkt.

Hoppas Levaxin biter på dig.
Om inte kan man ev lyckas tjata sig till liothyrin med i Sverige. Räcker inte det får man söka vård utomlands.
Det finns tips om läkare att få hos bl.a. köldkörtelförening.

Förutom att jag frös så tålde jag inte värme heller.
Det var som om kroppens förmåga att reglera temperatur var skadad.

Sommarvärme gjorde mig svullen, gav värk och jag kände mig sjuk i största allmänhet. Kyla gjorde mig kall in på benen och jag kunde inte bli riktigt varm.

det har blivit otroligt mycket bättre med medicinering. Plus att ödemet gav med sig. Jag var liksom "köttig" i ansiktet och om händer och fötter. Det blev bättre. Glasögonen gav inte ränder framför öronen längre.

Åh, jag hoppas att jag märker förändring också. I första hand vill jag slippa tröttheten men jag skulle också gärna slippa vara så frusen och slippa ödemen.

Jag har ätit levaxin sedan 2000. Jag fick ligga inne medan de satte in levaxinet eftersom min puls var så låg och de var osäkra på hur hjärtat skulle reagera. Kroppen var helt på väg att lägga av tydligen. Tarmarna jobbade knappt. Mitt tsh-värde var 500 nånting (ska väl ligga mellan 0,5 och 4 typ). Skriver inte allt detta för att porra i hur dålig jag var utan för att berätta att jag blev precis som vanligt igen. Den förlamande tröttheten försvann och det fungerade bra att jobba efter en månad ungefär.
Gud så bra att det ordnade sig! Jag är långt i från så illa, men det ger mig hopp om att det kan bli bättre.

Bara levaxin funkar inte på mig. Jag går på en kombinationsmedicin som också har naturlig hormon ihop med levaxin och liothyrin.
Den räddade verkligen mitt liv.
Från att ha blivit totalt orkeslös(frös, snurrig i huvudet etc)och till sist deprimerad av det så är jag nu mitt vanliga hysteriska jag. Och minne, inlärningsförmåga etc är åter.
Blir heller inte sjuk lika mkt om jag sköter mig och inte gör på tok för mkt.

Hoppas Levaxin biter på dig.
Om inte kan man ev lyckas tjata sig till liothyrin med i Sverige. Räcker inte det får man söka vård utomlands.
Det finns tips om läkare att få hos bl.a. köldkörtelförening.
Tack! Jag ska hålla det i minnet om det inte blir bättre.

Jag är pessimist, mig biter inte levaxin på får idag 150 microgram dagligen .. Fortfarande, dödstrött, fryser, svullnar i fötterna, dåligt minne osv. Fick till svar från USÖ att jag borde göra en sömnutredning istället för att kräva hjälp för sköldskörteln, men ska söka privat klinik i stället nu då landstinget är :turd::turd::turd::wtf::wtf::wtf::banghead::banghead:

Jag är pessimist, mig biter inte levaxin på får idag 150 microgram dagligen .. Fortfarande, dödstrött, fryser, svullnar i fötterna, dåligt minne osv. Fick till svar från USÖ att jag borde göra en sömnutredning istället för att kräva hjälp för sköldskörteln, men ska söka privat klinik i stället nu då landstinget är :turd::turd::turd::wtf::wtf::wtf::banghead::banghead:
Ja det låter ju bra om du inte har förtroende för landstinget!

Jag blev piggare och slutade frysa bara ett par dagar efter jag börjat med Levaxin. Var som en dimma lättade och försvann från huvudet.

Jag märkte av minskad trötthet på bara någon dag. Rejäl skillnad - från att vilja sova typ hela tiden räckte det med 8-10h sömn/natt. Efter det har det svängt lite upp och ner, men överlag mår jag mycket bättre än innan behandlingen. Blev lite varmare av mig också, som en positiv bonus :)

Jag märkte av minskad trötthet på bara någon dag. Rejäl skillnad - från att vilja sova typ hela tiden räckte det med 8-10h sömn/natt. Efter det har det svängt lite upp och ner, men överlag mår jag mycket bättre än innan behandlingen. Blev lite varmare av mig också, som en positiv bonus :)
Grattis! Vad härligt det låter! Tack för ditt svar, jag hoppas att jag har sån tur.

Jag blev sjukt pigg nån vecka efter insättning! Satt på jobbet och sa "varför är jag så pigg"? Höll i sig ett tag, sedan har det liksom normaliserats. Jag kan fortfarande vara trött, men inte riktigt samma förlamande trötthet.

Så var det även för mig i början - blev också pigg rätt fort efter jag började för att senare få en mer normal nivå. Dock kom den förlamande tröttheten tillbaka efter kanske 6 månader så då höjde vi dosen vilket gav samma effekt.

Är dock trött igen, har ätit levaxinet i typ 5 år nu och är kanske något piggare än när jag startade medicinera - men om det beror på levaxin, andra rutiner eller inte lika djupa depressioner är ju svårt att säga.

Mest av allt önskar jag dock att jag fick samma resultat som tanten i form av minskad värmekänslighet och minskad svullnad - jag fryser förvisso typ aldrig men jag hatar att inte kunna vara ute på sommaren och att det alltid känns som om jag går fram i vattnet för att allt är så segt i kroppen :down:

Men, någon gång kanske det vänder. Jag lever iaf på hoppet :D Och jag håller tummarna för att du (@micaelathegreat ) får alla positiva effekter av levaxinet!

Levaxin gick jag upp i vikt av, samt blev otroligt trött och trög i huvudet.

Nu äter jag naturligt sköldkörtelhormon och börjar äntligen känna igen mig själv igen. Det är himla skönt!

Har precis fått Levaxin utskrivet men har inte hunnit börja ta det än. Jag har varit otroligt galet jävla trött ett tag och har haft svårt att hålla mig vaken på jobbet. Har ni som tar Levaxin upplevt att tröttheten har minskat? Hur mycket i så fall? Jag vill kunna jobba och vara vaken längre än 19:30-20:00. :arghh:
Efter ca två veckor var jag på benen igen och jag kom ut ur "bubblan".

Jag skulle kunna ha bättre värden och jag tappat massor av hår. Men men... Det begränsar mig inte speciellt mycket...

Har precis fått Levaxin utskrivet men har inte hunnit börja ta det än. Jag har varit otroligt galet jävla trött ett tag och har haft svårt att hålla mig vaken på jobbet. Har ni som tar Levaxin upplevt att tröttheten har minskat? Hur mycket i så fall? Jag vill kunna jobba och vara vaken längre än 19:30-20:00. :arghh:

Jag har inte tagit det själv men min mamma gick så länge med obehandlad hypotyreos att hon var nära att dö (vår VC är inte direkt fantastisk om vi säger så, de tog henne inte på allvar). Hursom, när hon väl fick levaxin gick hon ner 20+ kg direkt och blev mycket piggare samt att hesheten försvann. Hon svarade bra på levaxinet och de justerade dosen några gånger men inget dramatiskt.

Jag har gått på levaxin i typ 4-5 år. Jag gick till läkaren för jag trodde jag var deprimerad men se det var jag icke :) det tog typ 1-2 veckor innan det kickade in så att jag kände mig pigg och levnadsglad igen. Började på 25 och nu är jag uppe på 100.

Tagit Levaxin i 14 år. Fick sänka dosen ett hack för något år sen.
Jag upplevde en klar förbättring direkt när jag började, men då hade jag även rejäl brist på både järn och B-vitamin. Jag fick hjälp även med detta så det är svårt att veta vad som är vad där.

Jag upplever att jag har en högre energinivå överlag, fryser ibland men inte extremt, inte som förr. Lite svårt med temperaturreglering nattetid, ibland. Nu har jag svårt att minnas hur det var innan men den där förlamande somna-vid-skrivbordet-tröttheten är borta.

Jag har ätit levaxin sedan 2000. Jag fick ligga inne medan de satte in levaxinet eftersom min puls var så låg och de var osäkra på hur hjärtat skulle reagera. Kroppen var helt på väg att lägga av tydligen. Tarmarna jobbade knappt. Mitt tsh-värde var 500 nånting (ska väl ligga mellan 0,5 och 4 typ). Skriver inte allt detta för att porra i hur dålig jag var utan för att berätta att jag blev precis som vanligt igen. Den förlamande tröttheten försvann och det fungerade bra att jobba efter en månad ungefär.
Förlåt, men jag undrar helt seriöst. "Porra i", är det ett riktigt uttryck eller typ autocorrect? :rofl:

Ätit levaxin sedan, hmm, 2003 tror jag. Ingen skillnad för mig, men eftersom jag är diabetiker har jag en diabetesläkare som också är endokrinolog. Har verkligen tur (han undervisar i endokrinologi på SöS) så han är en riktig expert. Han satte in mig först i förebyggande syfte. Mina värden var på gränsen men han ville se till att de aldrig blev dåliga. Sedan kollar ju diabetesmottagningen på SöS alla värden ca 2-3 ggr om åren och han justerar dosen (har höjt från 50 till 50/75 till 75). Så nej, jag har inte upplevt någon skillnad öht. Men jag vet vilken tur jag har.

Ibland är det inte bara negativt att vara diabetiker ;)

Förlåt, men jag undrar helt seriöst. "Porra i", är det ett riktigt uttryck eller typ autocorrect? :rofl:

Jag tror och hoppas att det är ett uttryck som finns så att det är inte visar sig att den sjuka hjärna som kommit på det visar sig vara min :o:D
Så vitt jag minns har jag aldrig använt det förut och kommer aldrig att göra det igen. Fruktansvärt. Jag hoppades efter lite eftertanke och när det var för sent att ändra att ingen skulle lägga märke till det ;)

Jag tror och hoppas att det är ett uttryck som finns så att det är inte visar sig att den sjuka hjärna som kommit på det visar sig vara min :o:D
Så vitt jag minns har jag aldrig använt det förut och kommer aldrig att göra det igen. Fruktansvärt. Jag hoppades efter lite eftertanke och när det var för sent att ändra att ingen skulle lägga märke till det ;)
Haha, vad betyder det? :rofl::D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar