Piercingar

Sv: Piercingar

Det är en snygg färg på stenen du har/vill ha!

Jag har alltid velat ha sånt som inte finns, min piercare är bara lite trött på mig.. ;) Hehe. Många gånger som jag tänkt "jag får väl tillverka dem själv" xD Haha.

Jag ska hålla ögonen öppna! Lycka till! :)

KL

Jag har ingen koll på det här med banana-stavar...

Jag har en piercing i kappan som jag tycker är för lång, vilken sorts stav ska jag titta efter om jag vill ha mindre? Kanske är det till ögonbryn eller blir de för små? Eller till navel tro?

Enklast är att plocka ut den du har och mät, köp sen en mindre.
Alla är olika och det beror på hur hålen är placerade hur lång staven ska vara.

Jag hade "navelstav" innan jag bytte till ring, men min kompis hade en "ögonbrynsstav". Så väldans olika :)

Kl.

Känns som att jag sökt igenom hela nätet nu, men finns det o-ringar under 1.6 mm? När jag beställde från Barbarella så var dom 1.6 mm tror jag och satt bra på smycket, men nu när jag beställde samma från en annan sida, så glider dom bara av :(

Kl.

Känns som att jag sökt igenom hela nätet nu, men finns det o-ringar under 1.6 mm? När jag beställde från Barbarella så var dom 1.6 mm tror jag och satt bra på smycket, men nu när jag beställde samma från en annan sida, så glider dom bara av :(

Du har PM! (eller ja, snart :P)

KL

Jag har ingen koll på det här med banana-stavar...

Jag har en piercing i kappan som jag tycker är för lång, vilken sorts stav ska jag titta efter om jag vill ha mindre? Kanske är det till ögonbryn eller blir de för små? Eller till navel tro?

Har ingen erfarenhet av den piercingen, men en stav till navel är 1,6mm tjock och en till ögonbryn är väl bara 1,2mm? Så det spelar väl också roll, inget kul om du byter ner till 1,2mm och sen vill ha 1,6mm kanske?
Bara en tanke!

Har ingen erfarenhet av den piercingen, men en stav till navel är 1,6mm tjock och en till ögonbryn är väl bara 1,2mm? Så det spelar väl också roll, inget kul om du byter ner till 1,2mm och sen vill ha 1,6mm kanske?
Bara en tanke!

Beror på, tror vissa ögonbryn är 1,6 med :)

Tack flickor för era pm :) har beställt nu!

Såhär ser vänsterörat ut nu! Satte i den näst sista töjningen ändå, gick hur enkelt som helst!
b84cfd5ed6ee11e1b53322000a1e882b_6.jpg

*kl*

Jag chansade och bytade till en lite kortare + böjd stav i conchen! Resultat => Den mår prima! Och jag kan ha glasögon på mig igen! :banana:

Har trappat ner med rengöringen och rengör bara med lite tvål en gång om dagen. Verkar som den och jag kommer överens nu. :D

Tjockleken ska väl gå att kompromissa, är mest längden jag störs av. Men tack för svaret, tror jag får fråga min piercare helt enkelt :laugh:

kl
Och så har jag ÄNTLIGEN kommit till skott o tryckt i mina öron 6 mm och 8 mm. Väntar spänt på att kunna plugga 8 mms hålet men man får väl vänta någon vecka innan man kan trycka i plugget va? Jag är så förbannat trött på mina töjspiraler, fastnar i håret hela tiden :p

*kl*

Mina vanliga örhängeshål bråkar något fruktansvärt. Har mina funderingar att sätta titanstavar i dom. Någon som har en liten aning på hur lång jag bör ha? Tjockleken kvittar, allt mellan 0,8-1,6 mm fungerar. Tänkte att jag köper ett par snygga kulor till dom och använder som örhängen.

6 mm borde ju räcka. Har dock ganska knubbiga öronsnibbar. :p

Tjockleken ska väl gå att kompromissa, är mest längden jag störs av. Men tack för svaret, tror jag får fråga min piercare helt enkelt :laugh:

kl
Och så har jag ÄNTLIGEN kommit till skott o tryckt i mina öron 6 mm och 8 mm. Väntar spänt på att kunna plugga 8 mms hålet men man får väl vänta någon vecka innan man kan trycka i plugget va? Jag är så förbannat trött på mina töjspiraler, fastnar i håret hela tiden :p

Jag har aldrig töjt med töjsmycke/spiraler, går till min piercare, drar igenom en "sticka" (vete fan vad det heter) som är 1mm större än hålet jag redan har och sätter i plugg direkt! :)

*kl*

Mina vanliga örhängeshål bråkar något fruktansvärt. Har mina funderingar att sätta titanstavar i dom. Någon som har en liten aning på hur lång jag bör ha? Tjockleken kvittar, allt mellan 0,8-1,6 mm fungerar. Tänkte att jag köper ett par snygga kulor till dom och använder som örhängen.

6 mm borde ju räcka. Har dock ganska knubbiga öronsnibbar. :p

Finns "vanliga" örhänge som är gjorda i titann också, annars är väl kortaste längden på stavar 6mm har jag för mig (jag kan ha fel)!

Men om alla dina hål i öronen krånglar så undrar jag om du hjälper din kropp tillräckligt för att läka ordentligt?

Ahhh, kanske ska kolla om det går att göra det gratis hos min piercare :laugh: Men det hade ju varit skönt att slippa gå nånstans :angel:

Finns "vanliga" örhänge som är gjorda i titann också, annars är väl kortaste längden på stavar 6mm har jag för mig (jag kan ha fel)!

Men om alla dina hål i öronen krånglar så undrar jag om du hjälper din kropp tillräckligt för att läka ordentligt?

Alla hålen i ögonen krånglar inte. Crouchen och jag är överens nu, samt övriga i öronen mår prima. Har titanringar i övriga hål och dom har aldrig krånglat. :D
Det är mest pga billiga örhängen och värmen, så blir dom lite irriterade. Hålen i fråga har jag haft sen jag var 8år gammal.

Slipper gärna det helt genom att byta ut dom till stavar. Dom två hålen mår bra nu, då jag har inte haft något i dom i snart 2 veckor. :idea:

Ska som om jag hittar sambons skjutmått och mäta min öronsnibb. :angel:

Alla hålen i ögonen krånglar inte. Crouchen och jag är överens nu, samt övriga i öronen mår prima. Har titanringar i övriga hål och dom har aldrig krånglat. :D
Det är mest pga billiga örhängen och värmen, så blir dom lite irriterade. Hålen i fråga har jag haft sen jag var 8år gammal.

Slipper gärna det helt genom att byta ut dom till stavar. Dom två hålen mår bra nu, då jag har inte haft något i dom i snart 2 veckor. :idea:

Ska som om jag hittar sambons skjutmått och mäta min öronsnibb. :angel:

Det framgick inte att det var pga "billiga örhänge och värme". Och om du medvetet sätter i sådana örhänge får du skylla dig själv om det blir irriterat!
Skulle aldrig få för mig att sätta smycke i någon av mina piercingar där jag inte vet vad för material det är gjort av!
Hoppas i vilket fall att du får rätt på det!

Fast man tycker ju faktiskt att örhängen som säljs som nickelfria, inte bör vara irriterade. Får skylla mig själv. Men men, nu ska jag på "hitta-rätt-stavar"-jakt. :D

kl
Funderar på att skaffa mig en tungpiercing.
Hur mycket är era i vägen?
Vart sitter de bäst placerade?
Hur lång tid tog era att läka?
Är ni nöjda?
För/Nackdelar?

Hur mycket är era i vägen?
Inget alls! Och då har jag 2 i tungan och en tongue-web :)

Vart sitter de bäst placerade?
Piercaren ser hur/var den sitter bäst på just dig, med tanke på blodkärl och hur din tunga ser ut! :)

Hur lång tid tog era att läka?
Det läker fort i tungan (om man sköter det)! Min första läkte nog på 3 veckor och den andra på 2 veckor.. Men det är olika från person till person.

Är ni nöjda?
Mycket nöjd med alla! Haft dem i 6-7år! :)

För/Nackdelar?
Nackdelar ser jag nog bara med läkestaven, för den är så lång. Lätt att råka bita i den när svullnaden i tungan lagt sig, men å andra sidan så har man inte den så länge! :)
Fördelar.. Det är skit snyggt ;)

Och snälla! Lek INTE med piercingen, tungan ska vara i munnen inte utanför, det är så jäkla fult när folk håller på med det, det kan ta längre tid att läka och man kan skada tänderna!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka