Piercingar

Sv: Piercingar

Men, det var en annan grej jag tänkte höra.. är det någon här som har ngn genital piercing? jag har blivit lite småsugen på det med... haha, stämmer verkligen de där att har man bara börjat med piercings eller tatueringar är det svårt att sluta..

Något särskilt man ska tänka på när det gäller genitala piercingar? Är de ivägen? Eller när de har läkt så är de inte i vägen alls? Tell me everything!

//r

Har en vertikal i kappan, har haft den i 3 år nu tror jag.
Den är inte ivägen alls, eller jo...någon gång medan jag hade för lång stav i så hamnade den "fel" när jag red (häst) men det var bara att rätta till. Efter ett tag lärde jag mig att "jucka" till den rätt och behövde inte ner med handen och "gräva" :D :P
Mina orgasmer förändrade karaktär till det bättre, blivit känsligare tror jag.
Har i efterhand bytt till ring och trivs bättre med det, om möjligt mindre i vägen nu.

Enda "nackdelen" är att det går inte att smyga med vibrerande leksaker längre då det låter nått förfärligt när det vibbrerar mot metallen i smycket. :p

Hihi, minsta ringen i nu :)
ab426f08c04711e19894123138140d8c_6.jpg

Hur lugnt ska man gå till väga? Hur länge ska jag låta denna sitta i nu innan jag byter?

Med tojning ska man ta det lugnt. Tojer man for snabbt riskerar man att det spricker och blir onodigt irriterat.

Jag hade latit det ga iaf 2-3 dagar innan jag borjat med nasta smycke. Har for mig att man brukar saga "en storlek i veckan", dvs 1 mm per vecka vilket betyder att det bor ta en vecka att ga fran 2 mm till 3 mm, sen en vecka fran 3 till 4 osv.

Battra att ta det for langsamt an att stressa och ha sonder oronen (been there done that).

Då kör jag på en gång i veckan för att vara på den säkra sidan! Känns så sjukt spännande det här, har alltid gått och tänkt att jag ska göra det, men det har aldrig blivit av!

Beror ju på hur lättöjda öron man har. Känner man att det är för fort att köra 1 mm i veckan får man ta det långsammare (man ska inte gå runt och ha ont och det ska inte vätska sig eller bli irriterat). När jag började töja för en del år sedan töjde jag 1 mm om dagen, det var inte det smartaste kan jag säga och det fick jag lida för.

Vissa har superlätt att töja, andras öron är som sten.

Upp till 4-5mm kommer man ganska snabbt/lätt och på egen hand..
Jag har aldrig använt mig av "töjsmycke"/spiral, min piercare har gjort det åt mig genom att helt enkelt dra igenom en stav som varit 1mm tjockare och sedan satt i ett smycke.. Mina öron har aldrig spruckit, bara låt det vila tillräckligt emellan! :)

MEN ja, det är helt olika från person till person vad som funkar bäst!! :)

Ju större hålen är desto lättare går det, vanligtvis. Mina är 10 mm men när jag tar tag i töjningen och drar ut den åt sidan bli det en stor glipa mellan huden och smycket, hade utan problem kunnat trycka i en 12'a utan vidare. Det är mest i början det går segt och hålet känns "hårt" att töja.

Sen ska man ha i åtanke att töjning är mer eller mindre beroendeframkallande :D

Mitt nya smycke till naveln kom idag!! :D Weeii..
(piercingen är inte sne, bara smycket som ligger lite snett..) :)
Funderar dock på att sätta i en 6mm kula där uppe istället för den 5mm som är på bilden.

Inne på 4:e töjningen nu.
Var lite ömt o så med den 3:e, men nu dom senaste dagarna har det känts jättebra. Så igår testade jag med den 4:e, var beredd på att det skulle ta emot lite, men den bara gled rakt igenom?! Är sugen på den 5:e, men ska nog kanske avvakta lite så jag inte går in för hårt :P

Inne på 4:e töjningen nu.
Var lite ömt o så med den 3:e, men nu dom senaste dagarna har det känts jättebra. Så igår testade jag med den 4:e, var beredd på att det skulle ta emot lite, men den bara gled rakt igenom?! Är sugen på den 5:e, men ska nog kanske avvakta lite så jag inte går in för hårt :P

Ja, skulle nog avvakta för har man otur och går fram för fort så kan man råka ut för en thin spot och då får man mer eller mindre gå till en speciell studio och be dom skalpellera upp lite så man kan töja mer. Kanske inte det som många vill ;)

Vars kan jag få tag i 1.6mm o-ringar? Beställde från barbarella senast, men dom har slut :( tänkte börja töja andra örat nu också!

*kl*

Någon som har ett väldigt bra rengöringsprogram för en inre crunch som inte vill som jag vill? :angel:

Gjorde den i början av juni. Och läkeprocessen har gått upp och ner..
Rengöringsmedlet jag fick med (från barabella tror jag?) var inte något vettigt.
Har gått över till klorohexidin varannan dag och sen koksalt.

Ena dagen är den okej, sen andra är den intorkad i äcklig vätska. :grin: (verkar dock gilla klorohexidin mer?)
Har haft piercingar lite överallt, men denna är klart den knepigaste.
Jag tror det beror på att min läkestav blir till tryckt när jag sover. Kan det vara ett alternativ att byta till en kortare? Örat är inte svullet eller varmt, det bara vätskar sig.

Jag börjar gissa att det är värmen. Dock har jag kort hår, så den har det luftigt!

Observera att jag inte pillar på den med otvättade händer och använder inte hårspray. :cool:

*kl*

Någon som har ett väldigt bra rengöringsprogram för en inre crunch som inte vill som jag vill? :angel:

Gjorde den i början av juni. Och läkeprocessen har gått upp och ner..
Rengöringsmedlet jag fick med (från barabella tror jag?) var inte något vettigt.
Har gått över till klorohexidin varannan dag och sen koksalt.

Ena dagen är den okej, sen andra är den intorkad i äcklig vätska. :grin: (verkar dock gilla klorohexidin mer?)
Har haft piercingar lite överallt, men denna är klart den knepigaste.
Jag tror det beror på att min läkestav blir till tryckt när jag sover. Kan det vara ett alternativ att byta till en kortare? Örat är inte svullet eller varmt, det bara vätskar sig.

Jag börjar gissa att det är värmen. Dock har jag kort hår, så den har det luftigt!

Observera att jag inte pillar på den med otvättade händer och använder inte hårspray. :cool:

Är det en conch piercing du menar?
Klorhexidin (och andra alkoholbaserade lösningar) är BIG NO-NO till piercing!!
Varma saltlösningsbad däremot! Det hjälper till att dra ut vätska, mildra irritationer och kan förebygga infektioner.
Låt piercingen "bada" i 10-15min minst en gång om dagen och använd gärna havssalt, utan jod, det fungerar bäst då det är renast!

Lös upp en ½ tesked havssalt i ett glas med två deciliter varmt vatten (destillerat om möjligt).
Använd sterila kompresser från apoteket och håll om din piercing, de ska gärna vara varma så du får byta kompresser under tiden.

Lycka till! :)

Är det en conch piercing du menar?
Klorhexidin (och andra alkoholbaserade lösningar) är BIG NO-NO till piercing!!
Varma saltlösningsbad däremot! Det hjälper till att dra ut vätska, mildra irritationer och kan förebygga infektioner.
Låt piercingen "bada" i 10-15min minst en gång om dagen och använd gärna havssalt, utan jod, det fungerar bäst då det är renast!

Lös upp en ½ tesked havssalt i ett glas med två deciliter varmt vatten (destillerat om möjligt).
Använd sterila kompresser från apoteket och håll om din piercing, de ska gärna vara varma så du får byta kompresser under tiden.

Lycka till! :)

Jag var nog förvirrad i morse! Men självklart menade jag conch! :idea:
Dock verkar medlet piercaren rekommenderade innehålla alkohol. Hmmm..

Jag gjorde typ enligt din beskrivning för 2 veckor sedan och det gjorde ingen direkt skillnad. Men jag provar igen då! Kanske denna gången funkar det. :D

Annars chansar jag och bytar stav om 2 veckor! (jag är så trött på denna låg stav, gah!)

Jag var nog förvirrad i morse! Men självklart menade jag conch! :idea:
Dock verkar medlet piercaren rekommenderade innehålla alkohol. Hmmm..

Jag gjorde typ enligt din beskrivning för 2 veckor sedan och det gjorde ingen direkt skillnad. Men jag provar igen då! Kanske denna gången funkar det. :D

Annars chansar jag och bytar stav om 2 veckor! (jag är så trött på denna låg stav, gah!)

Helt ok att var lite förvirrad ;)

Hade jag varit du så hade jag testat "bada" piercingen 1-2ggr/dag (+ tvättat den som vanligt morgon och kväll) i en veckas tid, blir det inget bättre hade jag gått till min piercare och rådfrågat, kanske är det så att du kan byta till kortare stav..
Jag vet själv att man stör ihjäl sig på de långa j-vla läkestavarna! :P

*kl*

Hade äntligen vägarna förbi Göteborg och passade då på att slinka inom hos min piercare och byta till en kortare stav i naveln. Ack så skönt att bli av med läkesmycket, det har varit mer till ofog av hjälp senaste tiden.

Nu är jag dock på jakt efter ett guldfärgat smycke med en bärnstensfärgad blingsten i nedre kulan. Detta hade inte piercaren så just nu har jag ett silverfärgat smycke med ovan nämnda sten istället.

*kl*

Hade äntligen vägarna förbi Göteborg och passade då på att slinka inom hos min piercare och byta till en kortare stav i naveln. Ack så skönt att bli av med läkesmycket, det har varit mer till ofog av hjälp senaste tiden.

Nu är jag dock på jakt efter ett guldfärgat smycke med en bärnstensfärgad blingsten i nedre kulan. Detta hade inte piercaren så just nu har jag ett silverfärgat smycke med ovan nämnda sten istället.

Visst är det skönt när man slipper läkestaven!? :D
Det finns JÄTTE mycket smycken just till navel, men oftast i stål/titan som är silverfärgade.. Själv har jag svarta smycken i alla mina och gärna med mörkblåa stenar i.. Inte alltid det finns, likadant kommer nog du uppleva med guldfärgade smycken.. Kollade de sidorna jag brukar handla på men hittade ingen sån som du vill ha..

Jag är på jakt efter clip-in kulor strl 5mm svarta med mörkblå sten i, om någon hittar var man kan köpa - SÄG TILL MIG! :)

Precis, det mesta är i titan eller stål. Åh, så svårt när man kommit på precis vad man vill ha och därmed blivit envis som en åsna på köpet :angel:

Jag har just nu den här i;

Image

Men skulle önska den här istället, fast med samma färg på stenen som den ovan;

Image

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka