Piercingar

Sv: Piercingar

Man måste inte, men huden är mjukare och mer följsam efter en varm dusch, ett bad eller en sväng i bastun. Vilket gör att man inte lika lätt får sprickor/bristningar

Yay!!
Hoppas du blev nöjd. :)
Själv e jag inne på att göra två till intimt. Såg en film (fråga mig inte vad för film :o) där en tjej hade en ring i varje inre blygdläpp. Sååååå fint!! :love: Så nu har jag nya planer igen. Är inte alls beroende :p

Funderar dock på hur ridningen (på häst snackar vi nu ;)) påverkas av piercing i inre läpparna. Någon som vet?
Den i kappan kan jag känna av ibland om jag har för stort smycke i. Men ringarna i läpparna kommer ju sitta längre ner mot hålet och risken för slag/skav mot sadeln känns stora :/

*KL*

Idag gjorde jag dessa två (har ett hål längst upp också men det smycket får jag inte sätta i än på några dagar). Nästa blir en tragus i samma öra :)

297732_10150281823592012_621087011_8188608_1398625_s.jpg

=D Nu sitter den där och nöjd är jag! Till på köpet var jag inne i en butik i grannstaden idag där de innan bara haft ett litet sortiment av piercingsmycken, men nu hade de utökat det en hel del! Skoj! Där ska nog inhandlas en del sen!

Kul med planer på fler piercings, tyvärr har jag ingen erfarenhet av dem du vill göra, hoppas någon annan i tråden har! =D

Min nästa blir nog (förutom att jag håller på o ska börja töja ett hål i ena örat nu, yay!) i naveln, ska bara gå ner lite till i vikt o cm runt magen först och låta den andra läka och åka utomlands o så innan, men sen i dec/jan smäller det nog! =D

//r

*kl*

Nu lägger jag mig lite i här i förtid. Har efter lättare kroppsmodifieringar i form av två tatueringar och hål i öronen fått för mig att jag ska bege mig in i piercingvärlden och där ta min oskuld (mest eftersom jag vill göra något, och flera tatueringar är dumt innan jag vet vad det ska vara, och då kändes piercingar som en trevlig sysselsättning så länge, eftersom det både är billigare och går att ångra sig :angel: ).

Först ut blir septum (antagligen, om inte piercaren tror att det kommer att se helfel ut och isåfall så blir det näsvingen istället) och tiden är bokad om exakt två veckor.

Projekt nummer två är en i naveln, efter att jag hittade massor av roliga smycken på barbarella och insåg att min tidigare inställning som "fjortis-stämpling" kanske gick att omvärdera... man måste ju inte ha en liten blingfjäril och matcha med savannbyxor och magtröja... och pojkvännen var i alla fall mycket mer entusiastisk inför tanken på en sådan än en septum :angel:

*kl*

Nu lägger jag mig lite i här i förtid. Har efter lättare kroppsmodifieringar i form av två tatueringar och hål i öronen fått för mig att jag ska bege mig in i piercingvärlden och där ta min oskuld (mest eftersom jag vill göra något, och flera tatueringar är dumt innan jag vet vad det ska vara, och då kändes piercingar som en trevlig sysselsättning så länge, eftersom det både är billigare och går att ångra sig :angel: ).

Först ut blir septum (antagligen, om inte piercaren tror att det kommer att se helfel ut och isåfall så blir det näsvingen istället) och tiden är bokad om exakt två veckor.

Projekt nummer två är en i naveln, efter att jag hittade massor av roliga smycken på barbarella och insåg att min tidigare inställning som "fjortis-stämpling" kanske gick att omvärdera... man måste ju inte ha en liten blingfjäril och matcha med savannbyxor och magtröja... och pojkvännen var i alla fall mycket mer entusiastisk inför tanken på en sådan än en septum :angel:

Piercing i naveln är grymt snyggt på "äldre" tjejer och hett som bara den på (rätt) killar! ;) Jag gjorde själv min för drygt 3 veckor sedan och är helnöjd! Dock tar det ett tag innan den läker men det är det värt! :)

Navel piercing är faktiskt ur snyggt! Tog själv först min när jag var 19 år och är 20 nu så;)
Lite för "gammal" egentligen. Men ska nu göra en till i naveln. En under den andra. Tror det kan bli läckert:d

kl*
Nya piercingen. Gillar den, super dålig bild som INTE gör den rättvisa, för guuud vad den glittrar i verkligheten:love::love: så jävla läckert!
Foto2860.jpg

Det som känns som ett "men" är mest läketiden på naveln. Jag är i stallet och rider dagligen och det känns inte som optimalt med ridbyxor (trycket från linningen lär ju hamna ganska precis där), samt att läketiden redan från början är uttalt lång (jämfört med septum där man pratar veckor istället för månader). Å andra sidan så ska man ju göra den på vintern då och inte på sommaren.

Jag är sjukt sugen på den här (och det var där och då jag omvärderade mina åsikter), känns så väldigt fel att det blir rätt på något sätt :angel: :D

Image

Då låter man bli att knäppa ridbyxorna, går alldeles utmärkt! :D Här är för övrigt två av mina favoritsmycken. Ödlan älskar jag, men den har tyvärr blivit lite sned så svansen sticker mig nu för tiden, så den används inte så mycket längre... :(

32690889.jpg

Låta bli att knäppa ridbyxorna? När man tränar och tävlar? Njae... då får det definitivt bli i värsta vintern när det inte är så intensivt på tävlingsfronten.

Klart det går! ;) Du har väl kavaj över? Vet folk som gjort så, dock inte pga piercing, men graviditet så de inte fick igen tävlingsbyxorna. Haha. :p Men jo, kan ju vara idé att ta det under vintern ändå.

Navel piercing är faktiskt ur snyggt! Tog själv först min när jag var 19 år och är 20 nu så;)
Lite för "gammal" egentligen. Men ska nu göra en till i naveln. En under den andra. Tror det kan bli läckert:d

kl*
Nya piercingen. Gillar den, super dålig bild som INTE gör den rättvisa, för guuud vad den glittrar i verkligheten:love::love: så jävla läckert!
Foto2860.jpg

Man blir aldrig för gammal för piercing, jag gjorde min i navel för ca 3 veckor sen och jag är 24 :P

Undret:
Tar man bara hand om sin nya piercing så spelar det ingen större roll när man gör den, finns ju vissa saker man inte bör göra med en ny piercing..Jag har piercat mig året om på olika delar av kroppen och aldrig haft problem :)
Och på tal om ridbyxorna så funkar det utmärkt att vika ner linningen så att den inte sitter precis över naveln! :)
Så DO IT! ;)

Man blir aldrig för gammal för piercing, jag gjorde min i navel för ca 3 veckor sen och jag är 24 :P

Och jag har tänkt göra det i dec/jan o jag fyller 25 i jan :)

-----------

En helt annan sak, visst ger piercingar inte utslag när man går genom sån kontroll när man ska flyga?? Eller? :)

//r

Kan göra, beror lite på smycke (storlek) och/eller hur många du har. Dock brukar det ju lösa sig ganska enkelt genom att du blir visiterad efteråt (och visa smyckena om du har dolda). De vill ju bara veta att du inte har något vapen eller annat farligt på dig, jag har blivit visiterad flera gånger efter att det pipit i kontrollen, ingen fara. ;) Har hänt att jag fått fundersamma blickar när de drar över en med den lilla metalldetektorn och den piper vid magen, men då är det bara att dra upp tröjan och visa navelpiercingen så är det inget mer med det. ;)

*kl*

Nu har jag bokat en tid för bröstpiercing! :D Sjukt nervös, inte för själva håltagningen utan för att flascha boobsen.. haha, han har väl sett en hel del men ändå.. jag är sjukt blyg.. får man ligga med en papperspåse runt huvudet :o

Oj, okej.. hmm, fast jag har bara två (brösten) så det borde väl vara lugnt? Annars kan man kanske köpa plastsmycken att sätta i när man flyger...?

=)

//r

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka