Piercingar

Sv: Piercingar

KL

Köpte nytt smycke till bröstvårtan igår på en typ marknad och är toknöjd =D En stav med piggar och rosa blingbling på =D Yay! Har bestämt mig för att pierca andra bröstvårtan också, ett tag när jag hade läkstaven i blev jag tveksam till om det verkligen var snyggt, men nu när jag kan ha vilka snygga smycken jag vill tycke rjag det är toksnyggt! =D

Så tänkte jag fråga en sak om töjningar i öronen, har blivit lite småsugen på en.. men asså, hur gör man? Hur börjar man töja om man har bara ett vanligt hål i örat liksom? Och hur lång tid tar det att töja det så att man kan ha en liten tunnel, typ som den minsta på denna bilden? =)

BSFTJ.jpg

=)

//r

Jag hade vanliga hål i öronen, 1,2mm ringar, och började med att "trycka" igenom vanliga örhängen i samma hål, hade då 1,2mm ring + 2 vanliga örhängen i samma. Det kan bli lite sårigt, men jag skötte det precis som en piercing. Gick sen till piercaren som då kunde få i en tunnel på 3mm (tror de är minsta strl på tunnel). Jag har aldrig haft brått med att töja och det ska du inte heller, aldrig stressa, det blir aldrig bra. Efter ett par månader gick jag till min piercare igen och han töjde med sticka (heter det så? smal i ena änden och blir tjockare) så det blev 4mm. Till 5mm töjde jag själv hemma med sticka och där är jag nu!
Men det finns ju smycken som blir tjockare och tjockare ju längre in på dem man kommer som är vanliga att använda vid töjning!
Man brukar säga att hål från 10mm och ner drar ihop sig till ett litet hål igen, över 10mm kan det bli svårt..(givetvis olika från person till person!)

Mitt tips är att låta det läka ordentligt innan man går vidare till nästa storlek! Och det går fort att komma till minsta tunneln! :)
Lycka till!

-----------

KL

Gjorde piercing nr 11 idag.
Blev en i naveln :) Skit nice och skit nöjd! Har fler planer för naveln i framtiden :)

=D Tack så mycket för svaret! Jadå, ska ta det lungt om jag nu ska töja, men vill det iaf, har börjat tycka det är så fint med såna, vill inte ha något jättestort hål, men lite lagom sådär =)

Åh, elva piercingar, vart har du alla dom? =) =) Bilder vore kul!

//r

När jag började töja gick jag från 0.8mm till 6mm på en månad. inga som helst problem.
Köpte billiga töj-kit på nätet.

Så lite så!
Jag vill själv inte ha mkt större än 6-7mm tycker personligen att det är snyggast! :)

Jag har:
2 i tungan 1,6x12mm & 1,6x14mm
1 toung-web ring 1,2x10mm
1 helix stav 1,2x6mm
1 ear-head ring 1,2x6mm (kanske 8, inte säker)
3 öra ringar 3,2x10mm
1 öra ring 2,4x10mm
1 öra tunnel 5mm
1 navel 1,6x??mm

Alla smycken (utom navel för närvarande) är i blackline eller mysterium = alla är i svart! Blåa stenar i kulorna i tungan :)

Toung-web

Tunga (främre kulan är utbytt sen bilden togs, den tappade sin svarta färg).

Ear-head, helix och två 3,2mm.

5mm, 2,4mm och 3,2mm.

Tunnel i vänster öra, töjning.

Tja ingen aning tyvärr. 5/8 låter som en ring som har diametern 8mm och kula 5mm..Men nu är det en tunnel, gå till en piercare och be dem om hjälp eller så finns det ju sådana mätinstrument om du får tag i ett sånt.

Osäker på vad man räknar i, men tum kan det säkert vara.
Hmm, får inte till det när jag försöker konvertera.

Jag vet att det är 18 eller 20mm, hade 14 när jag kom över och har ökat 1 eller 2 strl.

Din töjning såg lagom ut i storlek, tycker jag :) Så vill jag med ha, jättefint. Och snyggt med de blå smyckena i tungan :)

YaHilweh: Oj! Det lät som om det gick väldigt fort! Vad bra att det gick bra! Men kan man inte få problem om man töjer för fort? Har för mig jag hört det nånstans..

------------

Nu har jag kommit på att jag SKA göra en industrial också! Har velat haft det hur länge som helst, men tvekat för mina öron är konstiga, där är ingen böj på dem, men frågade en piercare innan o hon sa att jag skulle kunna göra det ändå så.. Så nu ska jag göra:

- Andra bröstvårtan
- Industrial
- Naveln
- En lagom (5-6 mm?) töjning i ena örat

:laugh: Bara börja beta av den listan nu :p

//r

Örat kan spricka om man töjer för mkt/för fort, men alla är olika! :)

Man "måste" ha en lista på saker man vill göra! :)

Jag vill/ska göra:

Tragus
Anti-tragus
Brösten
Dermal Anchor

Tack! Jag tycker om svart och blått tillsammans! ;)

kl.

inte en aning om jag har skrivit i denna tråden innan, men jag har just nu;
en navelpiercing
en tungpiercing
7 hål i örat varav 2 i brosket
+ en industrial i ena örat.

har funderat läääänge på en ögonbrynspiercing, blir kanske av efter jag fått min nästa lön..:p och sk. helix piercing i örat (har för mig att de heter så, de som sitter på böjen inne i örat s.s.:p)
fans en bild på en sådan har jag för mig längre upp på sidan.
sedan vill jag ha, vet inte om de har något namn, har bara sett en bild på internet en gång på en sådan och ingen jag har pratat med har vetat vad det kallas. men typ lodrätt i nederkanten av örat bakon öronsnibben.xD en sån vill jag ha:p xD

Senast ändrad:

kl.

inte en aning om jag har skrivit i denna tråden innan, men jag har just nu;
en navelpiercing
en tungpiercing
7 hål i örat varav 2 i brosket
+ en industrial i ena örat.

har funderat läääänge på en ögonbrynspiercing, blir kanske av efter jag fått min nästa lön..:p och sk. helix piercing i örat (har för mig att de heter så, de som sitter på böjen inne i örat s.s.:p)
fans en bild på en sådan har jag för mig längre upp på sidan.
sedan vill jag ha, vet inte om de har något namn, har bara sett en bild på internet en gång på en sådan och ingen jag har pratat med har vetat vad det kallas. men typ lodrätt i nederkanten av örat bakon öronsnibben.xD en sån vill jag ha:p xD

Om du menar min bild så är helixen staven med koner och ear-head är ringen! ;)

Det låter som att piercingen du beskriver är en vertical lobe piercing? :)

Om du menar min bild så är helixen staven med koner och ear-head är ringen! ;)

Det låter som att piercingen du beskriver är en vertical lobe piercing? :)

tittade närmare och du hade ingen sån jag menar. jag menar en sådan som är på böjen inne i örat, typ.xD

det kan vara en sådan ja.:P

Jag töjde alltid efter ett längre varmt bad eller en stund i bastun. Aldrig kallt, alltid helosan som glidmedel.
Var inga som helst problem, större storlekar har jag dock vart betydligt långsammare med. Började för 1.5år sedan och är nu uppe på 5/8

WS6: Okej! =)

YaHilweh: Okej, det visste jag inte ens att man skulle =) Men vad bra =) Åh, jag är verkligen sugen på att töja nu! Ska prata med piercaren om det o fixa smycke o så när jag piercar bröstvårtan tänkte jag =)

//r

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka