Piercingar

Sv: Piercingar

No probs! Det var ju som sagt bara den ena som migrerade, och det kanske inte hade hänt om jag bytt till stavar så fort jag fick. Vem vet? Värt att testa i alla fall, så länge du står ut med eftervården. :)

Hmm, nej iofs.. jadå, det tror jag! =D Hmm.. börjar bli mer o mer sugen! Får nog ta o boka en tid när jag kommer hem! =D Fast kanske inte de bästa o ha en nygjord piercing när man ska ut på en liten resa, så får nog ge mig tills tåls någon vecka, men sen så! =D

//r

Jag har bara vanliga i öronen dock är de töjda. Den ena till 4mm och den andra till 5mm (ska upp till 6-8mm innan jag är nöjd).

Är väldigt sugen på både bröstvårta, tunga och ögonbryn :p
Vet bara inte vilken jag ska ta först :D

Jag var megafeg inför tungan. Tog mig ca 4 år att ens tänka så klart att jo jag överlever nog smärtan, sen krävdes stöd att nån mer gjorde det samtidigt, och sen krävdes hemskt mycket mod och koncentration på att sitta still sen hade jag en lättsam bra piercare med. :)

Jag har hittat några snygga industrials barbeller:
http://barbarella.se/Image?imageName=products/1223373292843idb04 (kopia).jpg&width=250&height=251
http://www.galaxypiercing.com/img/GP-IN-S-001_s.gif
http://www.galaxypiercing.com/img/GP-IN-S-002_s.GIF

Hmm, nej iofs.. jadå, det tror jag! =D Hmm.. börjar bli mer o mer sugen! Får nog ta o boka en tid när jag kommer hem! =D Fast kanske inte de bästa o ha en nygjord piercing när man ska ut på en liten resa, så får nog ge mig tills tåls någon vecka, men sen så! =D

Det låter som en bra plan. Håll oss uppdaterade! :)

Oj!! Duktigt gjort av dej att övervinna det!

Mään! inte posta bilder på fina industrial-smycken!:mad: Jag vill ju me ha en sån!;)får se om de går i mina konstiga öron...^^

//r

Hehe jo måste posta, mig är det relativt riskfritt än så länge är jag för feg för en industrial. ;)

oj 10 år!! grattis då :D för jag måste också säga att jag tycker du passar i den!!!

kl

Jag har just nu:

Venoms
Smiley
n719487772_412907_5495.jpg

n719487772_1524809_4603494.jpg

Septum +
13 roliga blandpiercingar i öronen, bla en conch och dubbla lobes
4906_93258027772_719487772_2032327_5022841_n.jpg

Andra örat och en labret som jag plockat ut efter sju års trogen tjänst
n719487772_640875_876.jpg

Har varit extremt klantig i år och både slitit sönder min bröstvårta (som jag haft 6 år) och navel (3år), vilket fick till följd att båda började migrera, så det var bara att plocka ut.
Båda är saknade och jag planerar att göra om dem så fort jag får pengar:D

Vill även ha en lower navel, nape och cheeks!

Tack:)

Jadu, själva piercingproceduren var inte alls farlig tyckte jag, men sen...:eek:
Jag gjorde båda mina samtidigt, piercaren ville helst att man skulle vänta sex månader mellan hålen, men jag iddes inte vänta:D
Hon sa även att många som tagit ett hål i taget, har aldrig velat uppleva läkningen igen så då tar aldrig andra hålet :grin:

I flera veckor grinade jag på morgonen för att jag hade "träningsvärk" i tungan och var bara allmänt ajaj :S

Min saltsmak försvann också när den krånglade som mest, men nu är den tillbaka på sin plats!

Till slut så gick det ju ändå över, men tungan var svullen ett bra tag efteråt fastän den var läkt och jag tror inte att jag kunde byta läkstavarna 22mm förrän efter sex månader.

Det sägs ju att tungan aldrig går tillbaka till sin normala storlek när man har venoms, och på mig stämmer det, den är tjockare än vad den var innan och nu har jag stavar som är 15 mm, mindre går icket.

Sen har vi ju den delen att om man blir sjuk krånglar dom som faan, kan räcka med en liten förkylning så blir man hård och svullen runt hålen:/

Jag ångrar absolut inte att jag gjorde dom, älskar dom mest av allt på hela kroppen typ, men om jag skulle måsta ta ut dom idag så skulle jag aldrig orka gå genom läkprocessen igen.

Jo, jag har hört skräckhistorier om läkningen, men det är ju så mycket snyggare än en kula i mitten :D.

Men det är alltså genomförbart att gör båda två på en gång? Det skulle vara mycket skönare, även om läkning och annat tar längre tid. Har en duktig piercer i stan som jag ska prata med, nu är jag ju jättesugen! :bump:

Hehe, I know, tycker inte vanlig är snyggt alls längre :D

Joodå, det är genomförbart, men vet inte hur vanligt det är att piercaren går med på att göra båda samtidigt.
Jag hade ju lite tur eftersom jag känner min piercare privat också, då blir det ju som en helt annan grej när man har pratat om det och hon vet att jag verkligen har koll på vad som kan hända.'

Gör det!

Står du ut med läkningen kommer du aldrig att ångra dig ;)

Haha, så olika det kan vara.. Jag har aldrig ens ägnat en tanke åt smärtan när det gäller att göra industrial, bara tänker på mina knäpp-öron. Så olika det kan vara.
Haha, men inte riskfritt för mig... får ta mig en sväng till piercaren här o höra mig för ordentligt och boka tid snart, yay!!

Sweep; Oj! Det var länge, du får hälsa den grattis på födelsedagen från mig:D;)

//r

Jag hoppas att det blir snyggt, Fick se en bild på när dom var klara, såg bra ut då i alla fall.

Det gjorde inte ont, lite när han var tvungen att vrida om den mellersta då den inte ville lägga sig till rätta. :D Jag blev förvånad!
"Var det här allt?" sa jag, då garvade han och tyckte att jag lät besviken. :rofl:

Ja, ta och boka en tid!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka