Piercing - gravid.

Nillizan

Trådstartare
Är i vecka 27 och idag när jag var på MVC så nämnde barnmorskan att jag bör ta ut min piercing som jag har i naveln.
Lite tveksam är jag, då jag har haft den i flera år. Hur funkar det, växer det igen när man tagit ut smycket? Blir det "fult" ärr som drar ut med resten av huden när magen växer? Svårt att förklara. Jag menar, så inte huden spricker...:o

Sv: Piercing - gravid.

Jag förstår inte varför en i naveln skulle kunna göra någon skada? De kanske tänker på att huden kommer att töjas ut så mycket där?

Hur tänker du själv? Att den ska kunna sitta kvar? Magen blir ju helt utspänd.

Här är min mage i v 37, det är minst 4 cm mellan "håländarna" i piercinghålet.
I värsta fall får du väl ta om hålet? Men har du haft den länge tror jag inte den ska växa igen.

Jag böt till en böjlig plaststav när magen växte, och sen tog jag bort staven när jag inte kände för att ha den kvar mot slutet av graviditeten.

Jag tog ut min stav i v 30, och det växte inte igen.
Dagen efter förlossningen så satte jag in den igen utan problem, men vissligen så testade jag under gaviditeten och sätta in den då och då bara för att vara säker på att det inte växte igen.

Testa och ta ut den och växer det igen så är det ju bara att göra en ny. :)

Eller så blir man lika liten som jag var, och kan ha kvar den ;) Detta är kort innan Sebastian föddes. Jag kunde dölja magen i en collegetröja utan bekymmer, och folk gissade på max fjärde månaden när jag stod upp.

Bild032copy.JPG

Smidig kula, kul att få se bild på din mage, för visst visade du inga bilder när du var gravid?

Det sa de till mig också när jag var gravid. Hon som sa det hade sett en som satt i hela grav och det blev väldigt fult.

Inga problem att ta ut och sen sätta i den igen! Jag hade min ute säkert de sista 20 veckorna och satte i den några veckor efter BF. Det gick prima! (Navelpiercingar läker inte igen så lätt tror jag)

Barnmorskorna gillar inte piercingar :devil:
Jag hade min kvar ganska länge, tog nog ut den sista månaden bara.
Fanns inga som helst tendenser till att den skulle växa ihop (eller spricka)

Om jag hade varit som du så hade jag låtit den sitta kvar så länge som det känns bekvämt.
Du både ser och känner om det spänner för mycket och då är det ju bara att ta ut den då!

Nej, har inte visat en enda.. Jag hade sådana komplex iom ätstörningarna, kände mig fet som en ko verkligen.

Nu kan jag se och förstå att min mage var väldigt liten i jämförelse med många andras, men jag hade säkert fått panik igen om jag skulle bli gravid en andra gång :p

Nu däremot får nog ingen se min mage! Bristningarna blev härliga... :crazy:
Men smidig var kulan verkligen :) Kände aldrig av att jag var gravid just i storleken, kunde ha alla kläder hela tiden, kunde bära och komma förbi som vanligt osv osv. Foglossningarna räknar jag inte ;)

Tack för era svar! Jag ska nog ta ut piercingen nu, så får vi se om den går att sätta in igen. Annars är väl inte det hela världen.

Jag tog ut min sista månaderna vid 3:e barnet. Det växte inte igen.
Sista barnet hade jag den i hela tiden, inga problem.

Jag tog ut min stav i v 30, och det växte inte igen.
Dagen efter förlossningen så satte jag in den igen utan problem, men vissligen så testade jag under gaviditeten och sätta in den då och då bara för att vara säker på att det inte växte igen.

Så gjorde jag med. En gång i veckan satte jag i staven och då var de inga problem att sätta i den igen sen efter barnet var fött.

Jag fick ta ur min navel piercing den sista tiden = 1 1/2 månad kanske för att naveln började puta ut. Testade med mjuka plast barbeller, men blev irriterat och gjorde jätte ont.

Men hade inga problem att sätta i den efteråt igen, hade haft den i 10 år så den var väl läkt. Har haft den ute några veckor igen pga att den skavde mot mitt ena steriliserings sår. Är inte ett dugg orolig för att jag inte ska få i den igen.

Ja de syns lite på bilden att du har bristningar på magen. Själv fick jag massor på brösten men de går ju lättare att dölja med en bikini.

Vet om dina ätstörningar också, och blev så glad när du visade en bild för det måste väl ändå betyda att det går framåt för dig?

Min BM sade så också och jag tänkte då att "det ska vi nog bli två om:devil:"
Men så när magen växte så vart det så att den övre "kulan" på piercingen trycktes in i hålet och det vart som en grop där. Det vart helt enkellt obehagligt och ut åkte den... ;)

Där har jag f.ö enda bristningen jag fick under grav - precis där piercingen satt, ovanför naveln..

Nu har du redan fått en hel del bra svar, men så länge det känns bra är det klart den kan sitta kvar. Fick f.ö. tipset nu i efterhand att k´jag kunde ha trätt igenom en fiskelina och knutit, den gör inte ont men hindrar hålet från att växa igen. Kanske funkar?

Mjo, själva ätstörningarna har jag inte haft på några år, det är väl bara en del av tankarna som är svåra att komma ifrån tror jag.

Men jag tror att jag kunde lägga ut bilden nu, för att jag liksom vant mig lite på dom 3 åren som gått. Dessutom vet jag om att det aldrig kommer att bli en bebismage igen, så då kan man väl bjuda på en bild ;) Många tror inte på mig när jag säger att jag kunde dölja kulan, hehe. Det är enbart därför den bilden finns faktiskt. Det är min enda bild som är tagen under graviditeten. Jag kände mig helt enorm, rent psykiskt, så ingen fick fotografera öht.

Apropå bristningarna så ska jag göra en liten operation längre fram, för att få bort så mycket skinn som möjligt och släta ut dom litegrann. Det är egentligen inte märkena i sig som plågar mig nu, utan skinnet som inte kan bli helt stramt igen - trots att jag inte har fett på magen ens. Jag ser helt enkelt tjock ut, fastän jag har gått ner alla kilon, tränar osv.

Jag har poering i naveln och har kunnat ha den i under båda mina graviditeter, inga problem.

Däremot har jag en kompis där piercingen växte ut av sig sjläv under graviditeten & det blev ett fult ärr efteråt, men det hade det väl å andra sidan blivit om hon tagit ut den innan osså?

Barnmorskorna gillar inte piercingar :devil:

Gillar och gillar. Enligt min bm så var det en rent medicinsk fråga inför förlossningen. Om något händer och de måste göra något oväntat vill de inte behöva tänka på att plocka bort en massa piercingar. Om det behöv kan det sinka deras arbete. Därför ska piercingarna bort inför förlossningen. Så löd hennes motivering.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 237
Senast: Tora
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka