piaff och passage?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kleman

jag rider egentligen inte dressyr, utan sysslar mest med westernridning. Men det min häst kan kontra vad en dressyr häst kan är det ju egentligen inte så stor skillnad på. Tex så går min häst öppna, sluta, skänkelvikning i alla gångarter och gör galoppombyten i vartannat steg, piruetter osv.

Tänkte nu fråga er lite mer inbitna dressyr-ryttare hur jag kan lära min häst piaff och passage? :) Det är ju alltid roligt att lära sig nya saker. :)

/Malin

Sv: piaff och passage?

Använd sökfunktionen, det finns flera trådar om detta. Annars så är det alltid bra att ta hjälp av en kompetent tränare!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025