photoshop!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

zuperzandra

Trådstartare
hej hej... denna tråd kanske redan finns i massor men jag hitta ingen:angel:

jag är ny på detta med datorer å kort.. men skulle vilja lära mej andvända ps.. vart får man tag på det? kostar det nått?? lättanvdänd??

jaja kommer mer frågor när ja vet nått om det:rofl: :rofl:

Sv: photoshop!!

Du bör kunna få tag på det genom datorhandlare. Kostar runt tio tusen för fullversionen. Finns även en bantad variant för runt tusenlappen. Det ska gå att ladda ner en 30-dagars testversion från Adobe, företaget som säljer det.

Lite av tjusningen med programmet är att man kan använda det på så många nivåer. Man kan göra allt från att rita barnteckningar till proffsanvändning, allt beroende på hur djupt i det man gräver. Det finns en hel del tips på nätet att hämta, så att lära sig ska inte vara omöjligt.

/Ida

Jag skulle nog satsa på ett gratisalternativ såsom Gimp. Det svider inte lika mycket i plånboken, och programmet fungerar oftast precis lika bra :)

Som sagt beroende på om man vill ha fullversionen eller nöjer sig med den bantade versionen (Photoshop Elements) kostar det ungefär mellan 1000-10000 kr. Det bästa man kan göra för att lära sig programmet, det är att leka med det! Öppna upp en exempelbild och trycka på alla knappar man kan hitta, så får man se vad som händer. Sedan kan man också gå kurser för att lära sig (jag gick en kurs via Medborgarskolan) eller så kan man som sagt lära sig online - det finns huuuur många hemsidor som helst med tips och trix till Photoshop!

Eftersom det redan finns över 90 trådar, i det här forumet , med photoshop i rubriken låser jag den här tråden och hänvisar till de tidigare trådarna.

Anna-Karin, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: Buzzter
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka