Sv: Phil & Ted sport syskonbarn
Har en Phil & Ted Explorer, det är en nyare version av Sport typ. Har prövat ett par olika syskonvagnar innan men inte blivit nöjd, men nöjda är vi absolut med den här! Men såklart finns plus och minus.
+
Tar väldigt liten plats ihopfälld och LÄTT att lyfta i och ur bil
Tar även liten plats uppfälld
vilket är underbart smidigt när man är i stan, har den parkerad i hallen, ska igenom trånga passager osv.
Lättmanövrerad!
-
Det är en trehjuling vilket innebär att den inte är lika stabil som en vagn med fyra hjul, den är mer lättvält. Det har inte hänt men man får vara på sin vakt om man t.ex. promenerar med kopplad hund och hunden rycker iväg...
Den har en viss tendens att dra åt olika håll om terrängen är ojämn. Blir bättre om hjulet är låst (men då blir den såklart mer tungstyrd).
Dåliga möjligheter för två barn att sova samtidigt i den. Enda möjligheten till liggläge är ju för ett mindre barn med storasyskonet sittandes "ovanpå", fungerade dock fint för oss tills lillebror blev typ ett år. Nu (16 mån) sover han sittandes de gånger han sover i vagnen
Innan har jag haft en Emmaljunga syskonvagn, fantastiskt slittålig pansarvagn, går som tåget rätt fram MEN så hopplöst otymplig på stan och även dryg på promenader om de inte bara går rätt fram
Tuuuung att vända och svänga... Sen hade jag en Babytravel Dublin ett kort tag, den var väl ok men jag tyckte den var småbökig att fälla och otymplig i bilen. Plus att jag vid det laget var döless på syskonvagnar på bredden och då föll valet på den smidiga Explorern
Direkt fjädrad är den ju inte, men jag tycker inte den är stötig. Bättre än Babytraveln, sämre än Emmaljungan men de har ju oslagbart gung
Vi bor också på landet BTW.