Phalene/Papillon frågor

Sv: Phalene/Papillon frågor

Vilken fin hund!! Tycker det var väldigt charmigt att hon var så liten!

Tack så mycket. Fin är hon ja, liten, nätt och feminin.. men hon såg HEMSK ut när hon kom.. inga roliga bilder alls. Jag var bara tvungen att lägga in bilden när jag är i stallet eftersom det ser så härligt ut när man ser hästen i bakggrunden.. då ser hon VERKLIGEN pytteliten ut.. Men tänk att den lilla hunden LÄTT hänger med på skogsrunder med häst i ca 1-1½ timme.. lite extra törstig bara, men med fin puls vid hemkommst osv.. Häftigt hur naturen formar dom..

Här är när hon kom:
11316433.jpg

11316434.jpg

11316435.jpg

inte kul att se.. Jämför med denna och de i tidigare inlägget..:
11316430.jpg

Har två Papillonpojkar på 8 år, de är bäst i världen! :love:

* Hur stor är din P/P? (Kan vara allt från halsbandsstorlek, mnkh till vikt)
De är runt 26-28 cm i mankhöjd och väger väl runt 5 kg
* När växte din klart?
Minns verkligen inte, la aldrig märke till att de ändrade storlek
* Svår att få rumsren?
Det tog ett tag, men det kan ta längre tid med små hundar generellt sätt, så det är något man får vara beredd på
* Generellt.. Är dem mycket mysiga? Hehe!
Jättemysiga!!! Även om den ena är mer familjehund och den andra även myser med främlingar
* Om du tränar agility, hur roligt tycker han/hon att det är?
Både tränar och tävlar, Papillon och Phaléne är ju som gjorda för agility. De fullkomligt älskar det!
* Om du vill svara på detta, vad kostade han/hon?
De kostade 7000 kr st, men idag hade de nog kostat mellan 9000-13000
* Vad är din P/P absoluta favoritsyssla?
Att träna med mig, helt klart! F.ö. gillar de mat, sömn och långa promenader
:bump:
KopiaavDSC051111.jpg
37925_11807924041.jpg

P7050470.jpg

Så fina alla är!

Och _Skifting_ du har gjort ett fantastiskt jobb med din :love:

* Hur stor är din P/P? (Kan vara allt från halsbandsstorlek, mnkh till vikt)Ella väger runt 3kg, är väl av ganska normal storlek tror jag?

* När växte din klart? Hon fyller 2år i maj men i kroppen borde hon vara färdigväxt nu.

* Svår att få rumsren?Ja ganska faktiskt, hon hade svårt att säja till och kunde gå inifrån nykissad för att sätta sig på mattan när hon kom in. Men när hon väl hade blivit rumsren så blev hon jätteduktig, skäller vid dörren när hon behöver gå ut.

* Generellt.. Är dem mycket mysiga? Hehe! :love: Hon var inte så kelsjuk från början, lite diva. Men nu har hon blivit mycket gosigare, kryper gärna upp i famnen och gosar :love:

* Om du tränar agility, hur roligt tycker han/hon att det är?Hon älskar det!! Men hon får inte träna det för mkt pga av en skada hon fick när hon blev påsprungen av en annan hund. Så vi tränar bara lite för skojs skull men hon är väääldigt lättlärd!

* Om du vill svara på detta, vad kostade han/hon? Hon kostade 10000.- och att jag fick lova att jag skulle ta en kull valpar på henne.

* Vad är din P/P absoluta favoritsyssla?Hon älskar att träna, vad vi tränar spelar inte så stor roll bara hon får tänka och jobba. Vi tränar Lydnad, Spår, Budföring, Agility, Viltspår mm och hon tycker alt är lika kul!

071109001.jpg

Ella

På en sten

Och på utställning

Otroligt söt valpbild :love:

Blev lite bildbomb men jag bara avgudar ju min älskade lilla hund :o:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 967
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag går i hundköpartankar då jag snart kommer bli klar med min utbildning. Problemet är att jag inte verkar hitta ”min” ras även om jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 011
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka