L
lindux
Hej på er!
Vad har ni för erfarenheter kring PG beslag och hovbensinflammation?? tack för svar!
Vad har ni för erfarenheter kring PG beslag och hovbensinflammation?? tack för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta2 skrev:Brukar man använda PG vid hovbensinflammation ?? *kanske man gör, men jag har aldrig hört talas om det*..Istället har jag hört man använder ringsko, sula och att det är mycket viktigt med balanserad foderstat...Kanske någon Buke-Hovis kan reda ut..?
bapro skrev:Det jag skulle kunna tänka mig är ju att PG-beslaget gör att man tappar det naturliga "glidet" i steget tyvärr, vilket nog inte gynnar läkningen av hovLEDsinflammation. Det blir ju "stopp" när de sätter ner hoven så att säga. (i af på ett fastare underlag)
Jag tror hellre på att sko med ringsko & sula (som någon annan skrev här) Samt att det är viktigt att hålla tån kort för "överrullningen". Men sådant vet nog en duktig hovsklagare bäst, gärna i samrådan med din veterinär!
P.S
Har ni röntgat hoven för att se att det inte finns nån reaktion på hovbenet eller liknande? *bara nyfiken*