Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men snälla lilla du, okej man ska inte ta till skarpare bett på alla hästar. Många hästar behöver bara få en vettig ryttare på ryggen och lite dressyrträning. Men pessoa är ett av de mjukaste "skarpa" betten som finns på marknaden nu. Men vill man ha ett bett skarpare än tränsbett och mjukare än pessoa kan man ju alltid ta ett slowtwist (har jag). Och jag kan försäkra dig om att jag har de pga av att min häst är stark och jag vill inte sitta och dra och slita. Han är utbildad högt i både dressyr och hoppning ( jag med) men skarpare bett gör bara jobbet för oss båda lite enklare!för att ungj*vlarna borde lära sig rida istället.
Vill dock påstå att Pessoa absolut inte är ett av de mjukaste "skarpa" betten som finns. Snarare ett av de skarpaste "skarpa" betten som finns på marknaden. Dock kan det av ryttaren kännas som mjukt då hästen inte vågar springa iväg för den är rädd för alla halvhalter.